The botten is nådd.

#1 - 6 maj 2009 15:50
Imorse när vi klev upp såg allting jättebra ut. Inga nya droppar vid karet och jag var jättenöjd, kunde gå på jobb med ett leende på läpparna. Skönt tänkte jag, snart kan vi lägga i fisk. Igår kväll satt vi och beundrade det medan vi åt middag och konstaterade hur fint det kommer att bli när det är fisk i och man kan sitta och äta samtidigt som man har en hel undervattensvärld att titta på. (Det är precis i höjd med vårat matbord så vi har placerat det i ena ändan.) Den lyckan varade exakt 24 timmar. När vi kom hem idag hade skivan på bänken som akvariet står på svällt och spruckit i kanterna. Vatten på golvet, som tur var inte så mycket och plastmattan vi har räddade oss. Det var bara att tömma direkt och ringa till butiken vi köpte det ifrån. Nytt akvarie kommer på onsdag inte ens en tvekan. Zooarken på Åland, dom är änglar! Men Tänk så mycket arbete vi lagt ner på att få moduler och allt på plats. Nu måste vi försöka få bort allting utan att förstöra modulerna (nån som har tips?) och vänta ytterligare veckor innan vi kan sitta och titta på våra fiskar.

Varför råkade det sig så att just vi fick ett måndagsexemplar? Är det verkligen meningen att jag ska ha ett akvarium?

En bild från Akvarieleasings ena Malawikar.

#2 - 6 maj 2009 15:57
Verkligen missflyt ni har haft. :(

Butiken ger er säkert rabatt, och kanske även nya moduler om ni skulle råka paja dem.
#3 - 6 maj 2009 16:13
Prova att såga med en spunnen fisklina typ Fireline så kommer det att gå som en dans att få bort modulerna:).
#4 - 6 maj 2009 16:24
Jens A.: Tyvärr är inte modulerna från samma butik.

Tack ansjo för ditt tips.
#5 - 6 maj 2009 16:45
Ni kan nog klara er utan dom "intesåvackra" modulerna tror jag ;)
Gör om till sydamerikabiotop och kör några fina apistogramma och l-malar e mitt råd :D :D
#6 - 6 maj 2009 16:54
Mina funderingar på juwel köp börjar mer och med luta åt ett åleds akvarium...
fy fan vilken besvikelse efter allt jobb
#7 - 6 maj 2009 17:01
drd: Sydamerika blir nästa kar I prom. :) Nu är det lite färgglada Malawi som gäller.

Metalfrenzy: Bortsett från det här måndagsexemplaret så är vi jättenöjda med Juwel. Snyggt och stadigt akvarium. Har en kompis som har ett och hon har aldrig haft problem.
#8 - 6 maj 2009 18:28
Bra!
Åleds är inte så lätta att hitta begagnat och inte så billigt nytt..
#9 - 6 maj 2009 19:10
En olycka kommer sällan ensam, inte upp på några stegar, ta inte bilen till jobbet osv osv...
#10 - 6 maj 2009 20:26
Uääh! Vilket elände... "bara" för att man vill ha ett akvarium [B)].
[:-106] Tummen upp, för att du bara orkar hålla akvarie drömmen vid liv, efter allt strul...
#11 - 7 maj 2009 05:28
Fyll nästa akvarium och låt det stå någon dag innan ni gör i ordning det för att slippa ev. överraskningar. Tråkigt att det krånglat!

Annons