Ja, det är synd på ett sätt. Jag skulle gärna se en Svensk akvarietidning, men det är svårt med tidningar - de behöver en redaktion, de måste sälja annonser varje månad och så finns det ett företag som heter Bonniers i det här landet, och vill inte de ge ut tidningen är det i det närmate kört eftersom de sköter distribution, det är tyvärr så nära monopol man kan komma. Tro mig, jag har noll emot företagande och att tjäna pengar, men i det här fallet borde konkurrensverket ta en titt.
Undantaget är om det är en ren prenumerationstidning som inte syns i butik. Kanske skulle man kunna ge ut en PDF-tidning, men det är inte "samma sak" och jag tror det skulle vara svårt att ragga annonser.
Vi ska vara glada åt Zoopet istället, här kan man ju göra så mycket mer än vad man kan med en vanlig papperstidning, interagera och läsa det allra senaste, skriva egna artiklar och byta erfarenheter t.ex.
Tills vidare får vi läsa engelska tidningar och vara glada att deras artiklar om "för hårt vatten i england" inte gäller oss :) Men enligt artikeln när Simontorp besöks så är akvarehobbyn på frammarsch så vem vet, kanske läsarunderlaget för en bra fisktidning snart finns :)