Tidnigar

#1 - 14 juni 2007 08:01
jag undrar om någon vet om det finns några bra akvarium tidningar? Var kan man köpa dessa? Dom måste va på engelska eller svenska.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 14 juni 2007 08:11
På svenska finns bara medlemstidningar som SARF-nytt och Ciklidbladet http://www.zoopet.com/index.php?opti...8&Item id=190 och Malbiten (www.goc.se)

På engelska finns flera - den största är nog Practical Fishkeeping http://www.practicalfishkeeping.co.u...pages/home.php
#3 - 14 juni 2007 18:26
På svenska finns bara medlemstidningar som SARF-nytt och Ciklidbladet http://www.zoopet.com/index.php?opti...8&Item id=190 och Malbiten (www.goc.se)

På engelska finns flera - den största är nog Practical Fishkeeping http://www.practicalfishkeeping.co.u...pages/home.php

glöm inte bort GOC fabulösa medlemstidning
mvh janne
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 14 juni 2007 18:54
glöm inte bort GOC fabulösa medlemstidning

mvh janne

Om du läser lite nogrannare så ser du att jag inte hade gjort det;)
#5 - 14 juni 2007 18:58
Om du läser lite nogrannare så ser du att jag inte hade gjort det;)

ok ,behövar nya glasögon:p
mvh janne
#6 - 14 juni 2007 19:29
Det vore kul om det finns en akvarietidning på svenska, inrednings-akvarie-tävlingar, fototävlingar, olika information om olika fiskar och bra tips med mycket mera.
Någon fler som skulle vara intresserad av en sån akvarietidning på svenska?
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 14 juni 2007 19:42
abbimicke skrev:
Det vore kul om det finns en akvarietidning på svenska, inrednings-akvarie-tävlingar, fototävlingar, olika information om olika fiskar och bra tips med mycket mera.

Någon fler som skulle vara intresserad av en sån akvarietidning på svenska?

Det har ju funnits tidigare men tyvärr har inte intresset varit tillräckligt stort för att det skall gå runt
#8 - 14 juni 2007 22:58
Det har ju funnits tidigare men tyvärr har inte intresset varit tillräckligt stort för att det skall gå runt

Undrar om det hade kunnat funka med ett newsletter i .pdf-format, som man hade kunnat prenumerar på? Då hade man sparat in tryckningen, iaf.
#9 - 15 juni 2007 04:53
Kjell Fohrman: Suck, skulle vilja ha en sådan tidning :) Vad hette tidningen som har funnits tidigare? skulle vilja se den.

Jens A: Ja det är en bra idé. Då är det inte svårt att köra igång eftersom då behöver man inte tänka på tryckeri och om det visar sig att många är mycket intresserad av tidningar i PDF format så kan man fixa tryckeri.
#10 - 15 juni 2007 06:05
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 15 juni 2007 06:55
abbimicke skrev:
Kjell Fohrman: Suck, skulle vilja ha en sådan tidning :) Vad hette tidningen som har funnits tidigare? skulle vilja se den.

.

Det har funnits flera - den som fanns längst var Akvariet som rsoderberg nämner.
En annan hette Korall och en tredje (den senaste) Aquarium.
#12 - 15 juni 2007 19:20
Tackar för svar, synd att det inte fungerade här i Sverige. Kanske i framtiden går det, måste vara ett rätt tillfälle :) Man kanske måste göra tidningen mer intressant och lockar till läsare samt ska de locka så att fler köper ett akvarium.
#13 - 27 juni 2007 06:02
Ja, det är synd på ett sätt. Jag skulle gärna se en Svensk akvarietidning, men det är svårt med tidningar - de behöver en redaktion, de måste sälja annonser varje månad och så finns det ett företag som heter Bonniers i det här landet, och vill inte de ge ut tidningen är det i det närmate kört eftersom de sköter distribution, det är tyvärr så nära monopol man kan komma. Tro mig, jag har noll emot företagande och att tjäna pengar, men i det här fallet borde konkurrensverket ta en titt.
Undantaget är om det är en ren prenumerationstidning som inte syns i butik. Kanske skulle man kunna ge ut en PDF-tidning, men det är inte "samma sak" och jag tror det skulle vara svårt att ragga annonser.

Vi ska vara glada åt Zoopet istället, här kan man ju göra så mycket mer än vad man kan med en vanlig papperstidning, interagera och läsa det allra senaste, skriva egna artiklar och byta erfarenheter t.ex.

Tills vidare får vi läsa engelska tidningar och vara glada att deras artiklar om "för hårt vatten i england" inte gäller oss :) Men enligt artikeln när Simontorp besöks så är akvarehobbyn på frammarsch så vem vet, kanske läsarunderlaget för en bra fisktidning snart finns :)

Annons