[quote=mightymido]jomenvisst, ser 3 stycken yngel leka runt på ett stort blad. Så några har blivit frisimmande. Hade tyvärr inte så mycket javamossa, så att det kommer nog inte bli jättemånga yngel.
Nu undrar jag dock hur jag ska mata dessa? har Liquifry som jag tänkte köra med i en vecka. Bara att droppa i den eller? Antar att de äckliga dropparna löser upp sig i vattnet och att det blir fullt av mat i akvariumet.
När ska man börja med Artemia?
Mitt stora problem är ju att akvariumet är på 55 l och ynglena är mini. Kommer de verkligen hitta mat?[/quote]
Jeg matet faktisk mine med vanlig flakfôr, som inneholder alt de skulle trenge av vitaminer. Du skjønner det, at da jeg kjøpte dem så gjorde jeg den klassiske tabben at jeg ikke leste om dem først, så jeg visste ikke engang at det var yngel..... *dårlig samvittighet*
Mén, det fungerte bra med flakfôr, og etter to måneder ga jeg dem fryste røde mygglarver, og de var virkelig en stor hit! Prøvde også å gi dem hvite mygglarver, men det ville de ikke ha....
Hvor store er akvariene dine? Tigerbarbene bør ha minst 200 liter som voksne, om de har for lite kan de begynne å bli aggressive mot hverandre, var derfor jeg måtte gi bort mine...
Du kan nok være ganske trygg på at de vil finne maten, de er noen glupske små :)