Jag var in mest av nyfikenhet idag - och ja för att kolla på guppysarna då. Men kommer fortsätta köpa från Djurhobby. Där har alla fiskar jag köpt mått bra, och de kan (viktigt för mig som nybörjare) svara på mina frågor och råda mig och så. (Som idag om guramisarna, från om mitt kar var stort nog för guramisar, om de skulle trivas med den växtlighet och cirkulation jag har via hur jag kunde göra för att försöka få dem att leka om jag ville det till råd om vad de ska ha för mat). Kanske de kan på Grizzly med, det vet jag ju inte eftersom jag tittade och gick. Men är lite skeptisk mot de stora kedjorna. Köpt lite fiskar från Arken och de har mått (och mår) utmärkt, men det ställdes liksom inte en enda fråga utan bara håvades och togs betalt. Går ju an när jag vet vad jag sysslar med, men..
Den dag jag (förhoppningsvis kommer den aldrig, men..) drabbas av problem eller sjukdom vill jag gärna kunna gå in och säga 'hjälp mig, mina fiskar mår/gör såhär' och få råd. Zoopet i alla ära, men trygghet att kunna gå in nånstans IRL med och få hjälp. Förutom då råd vid fiskköp - jag går ju på 'fin fisk, undrar om jag kan ha såna, jag frågar' ;)
Men bra tips ändå att vänta 2 månader när en ny butik öppnat. Det hade jag övht inte tänkt på om allt 'verkat bra', alltså fiskarna sett ut att må bra osv.
(Ang grizzly och när startat osv, så ska man gå på hur det sett ut 'utifrån' så startades karen upp tidigast en vecka innan öppning. Nu kan det ju försigått mer därinne som inte syntes utifrån, men med tanke på när de övht började bygga, hur det sett ut utifrån osv så har nog karen inte gått sålänge. Ryktet säger de hade rätt stora problem med infusorier första veckan de hade öppet med, men det syntes inget av idag så det är inte mer än hörsägen.)