lili76 skrev:Om du SER menyn men inte kan klicka på den, så låter det ju onekligen som om det är javan som strular för dig. Jag hade nog provat att göra en ny uppdatering.
Trådlösa möss gör alltid som de själv vill.. ;) Kastade mitt tangentbord och mus åt tjottahitti och satte in tråd igen.
battalionP skrev:mjo kan testa tt uppdatera det..
Jo jag hade nog också kastat det åt h*lvete snart om jag inte bestämt mig för att köpa bärbar!
/Hans
battalionP skrev:ok.
Så vad finns det mer jag kan göra för att få det att funka???
Och hur ser jag vilken webbläsare jag har?
/Hans
battalionP skrev:jag har uppenbarligen IE 6.0.
Kanske behövs 7.0?
Ska testa att ominstallera java så får vi se.
I´ll be back:)
/Hans
admin skrev:Symptomen är att du inte alls ser den gråa menyn överst?
Knappast, du kan ju klicka på alla andra länkar.battalionP skrev:kanske helt enkelt är nå vajsing med min mus???
battalionP skrev:
Men en till datafråga som egentligen inte alls har i den här tråden att göra:
Vad är bäst, xp eller vista? Har hört några stycken säga att vista bara är skit.. Men alla datorer man kollar på nu säljs ju med vista...
/Hans
battalionP skrev:Känns bra att ha en egen datasupport om det skulle krångla lilly:) Vart i blg bor du?
/Hans
battalionP skrev:4 gb?? jävlar i nåda vilken superdator... Vad händer om man ha mindre då? Går segt antar jag?
Jo pizzorna där ute är riktigt goda harjag för mig, åt en för ca 5 år sen;)
Jo vi flyttade upp till skräddarbacken från stan för ett år sen och oj va vi inte ångrar det!!
/Hans
admin skrev:Jag har 2 Gb och det funkar. Tyvärr måste jag köra defrag ganska ofta. Dator surrade tex oavbrutet på disk i några dygn efter service pack 1
battalionP skrev:kosalt, njae det kanske dom inte gör. Men då känns det enklare att köpa en med xp, om det finns nån vill säga. Annars kanske butiken kan byta om man ber riktigt snällt:)
/Hans
battalionP skrev:ok ok men en kort fråga. Ni behöver bara svara ja eller nej.
OM jag skaffar vista, kommer jag kunna lägga in bilder osv från mobil, kamera mp3 och liknande? Jag behöver drivrutiner antar jag, hur skaffar jag det? gratis?
Cristian, kan jag göra så med min dator jag har nu? För den är riktigt seg! Eller betyder det "starta om" så allt sparat försvinner?
/Hans
battalionP skrev:ok.
en fråga till sen är jag nog nöjd. tror jag:)
om jag köper en dator med vista med 1gb minne, hur seg blir den då? det endavi gör är att surfa, med 1-3 fönster samtidigt oftast 1.. ibland musik och ibland lite tankning. normalt användande alltså. funkar det eller segar den ihop totalt?? ska väl tilläggas att vi har f-secure som väl är ett av dom tyngre anti-virus.
hur stor skillnad blir det om jag köper en med 2 gb?
/Hans
battalionP skrev:ok så om jag kör 2 gb så blir den inte så seg så jag kommer störa mig på det?? hur stor skillnad blir det på 2 och 3 då?
Sen tänkte jag höra en sista(?) fråga till. Har kikat lite på en dator på elgiganten med en processor på 1,6. Vad betyder det? Har för mig att det ska vara så högt som möjligt? Är 1,6 bra??
/Hans