Timer

#1 - 16 februari 2008 14:00
Jag har köpt en timer till min lampa men jag fick inte med nån bruksanvisning, det finns bara en pil så man kan bara ställa in en tid. Fattar noll [:o]
#2 - 16 februari 2008 14:18
Det är alltså en "analog" timer, ställ klockan och sen petar du in eller ut stiften som sitter i ytterkant av "klockan"(cirkeln) på passande tider..
#3 - 16 februari 2008 14:18
johanna! skrev:
Jag har köpt en timer till min lampa men jag fick inte med nån bruksanvisning, det finns bara en pil så man kan bara ställa in en tid. Fattar noll [:o]

Är själva timern rund med massa flikar som kan tryckas ned/upp samt med 24-timmars klocka i mitten?

Vrid så att pilen pekar mot aktuellt tid.
Tryck ned alternativt upp flikarna för att välja ifall timer skall vara till/off.
På sidan av timern brukar det sitta en strömbrytare där du väljer på eller timerläge. (välj klockan/timerläge)

Varje flik brukar representera 15 minuter på/av.
#4 - 16 februari 2008 15:40
Peter_A_F skrev:
Är själva timern rund med massa flikar som kan tryckas ned/upp samt med 24-timmars klocka i mitten?

Vrid så att pilen pekar mot aktuellt tid.

Tryck ned alternativt upp flikarna för att välja ifall timer skall vara till/off.

På sidan av timern brukar det sitta en strömbrytare där du väljer på eller timerläge. (välj klockan/timerläge)

Varje flik brukar representera 15 minuter på/av.

Vad menar du med flikar? Ja det finns en 24 timmars klocka i mitten.
#5 - 16 februari 2008 16:14
det svarta runt om 24 timmarsklockan är flikar som går att trykas ner

Annons