Timer från claes ohlssons?

#1 - 6 september 2006 20:47
Någon som har köpt timer på claes ohlssons? det har jag.. antingen är jag trög som inte kan ställa in tiderna trots bruksanvisning eller så vet jag inte vad..

Nån som lyckats.?[B)]
#2 - 6 september 2006 20:51
Är den inte samma som dem andre man bruka köpa?
#3 - 6 september 2006 20:53
jag har en digital.. och då ska man programmera program.. jag har gjort som man ska.. kanske är nåt fel på den.. känns ju dumt att komma ner dit om det bara är jag som gjort fel
#4 - 6 september 2006 20:55
Har ingen digital så jag kan inte hjälpa dig kan hålla med dig att det blir pinsamt att ta den tillbaka för att man inte fattar hur man ställer in den
#5 - 6 september 2006 20:58
du har en vanlig med ett "hjul" man vider upp eller? ska ha den till min belysning
#6 - 6 september 2006 21:01
Har en vanlig med hjul som man vrider på efter som jag har en del kar så hade det blivet dyrt med digitala.Men dem digitala sparar nog minnet vid strömavbrott har jag för mig och det har jag ganska ofta efter som jag har en fru som är trött på mitt handlande med fiskprodukter så har det blivet vanliga
#7 - 6 september 2006 21:03
Vad är det för någon timer? Artikelnummer eller liknande? Har en digital från Jula och det kanske är samma variant...
#8 - 6 september 2006 21:03
Jag har en digital från Claes Ohlson. Den är totalt hopplös. Det går inte att ändra programmet, utan man måste reseta den, ställa klockan, och ställa in ett program i ett svep. Trycker du sen på någon knapp alls på den är det kört, och du får ställa in allt från början igen.

Den drar sig cirka två timmar per dygn också.

Det är kort sagt den mest häpnadsväckande skit. Med totalt obegriplig direktöversatt koreansk instruktionsbok.

EDIT: mitt kopplingsur har artikelnummer 32-8618

EDIT2: Och usel som den är, är den ändå bättre än den jag hade innan: 36-1844

EDIT3: Om nån har en BRA och LÄTTPROGRAMMERAD timer som HÅLLER TIDEN, tar jag gärna emot tips. Det spelar ingen roll om den är dyr, bara den gör sitt jobb bra.
#9 - 6 september 2006 21:03
Har haft en digital...vet dock inte var den är nu...man kunde ställa in olika veckodagar och så nogrannt som 1min. Den var inte så svår...men...den kanske inte va från classe...använder själv sällan manulare...man lär sig mer på att göra det själv :)
#10 - 6 september 2006 21:11
Jag har en digital timer från clasohlson är det en vit, med 2 knappar på??
Fick min att fungera efter den suttit i elen en stund och laddat upp batteriet som i timern. Prova det om det är en sådan timer....

http://www.clasohlson.se/images/products/S/lo/B/361050_X_2006-07-04_115713_751.jpg
#11 - 6 september 2006 21:18
Azur skrev:
Om nån har en BRA och LÄTTPROGRAMMERAD timer som HÅLLER TIDEN, tar jag gärna emot tips. Det spelar ingen roll om den är dyr, bara den gör sitt jobb bra.

Jula har en digital timer som endast kostar 79:-, är lättprogrammerad och som också håller tiden.
Artikelnumret är 406055.
#12 - 7 september 2006 03:00
Azur skrev:

EDIT3: Om nån har en BRA och LÄTTPROGRAMMERAD timer som HÅLLER TIDEN, tar jag gärna emot tips. Det spelar ingen roll om den är dyr, bara den gör sitt jobb bra.

jag köpte min på Bauhause..., 149:- den har fungerat klockrent i ... 2år nu iaf...model/artikel vet jag ej....
#13 - 7 september 2006 04:45
Har samma som "Smegga"... Min funkar perfekt, men när man är klar med sista inställningen på en tid, så ska man inte trycka ok, utan meny då funkar inställningen vill jag minas.

Med knappen ok så växlar man sen mellan lägerna, "timer", "on" och "off".

Om den har legat länge så går den ner i energispar, då kan man sätta i den o trycka på "reset" fick göra det med en av mina.

Annars funkar de klockrent...
Hoppas att detta hjälpte lite.
MVH
Niklas
#14 - 7 september 2006 05:40
Vad vinner man på att ha en digital timer jämfört med en analog ?
#15 - 7 september 2006 05:52
Karon skrev:

Dels så är det ju coolare, jobbigare att ställa in och så får man möjlighet att ställa in många olika tider för många olika dagar, ofta ner till 1min istället för 15min (alla dagar) som är standard hos de analoga.
Dock är de oftast dyrare...villket nog är anledningen till att jag använder analoga då jag inte har behov av "fininställning". Till att lura tjuvar med avstänging påsättning av ljus är den perfekt till...då många tiome har en "slump" funktion.
#16 - 7 september 2006 06:03
Karon skrev:

Mekaniska (analoga) timers låter ofta för mycket dessutom.
#17 - 7 september 2006 06:09
Angående (framförallt billiga) digitala timers kan de ofta tappa inställnignar om de inte har ett åskskydd mellan sig och tex en lysrörsarmatur.
#18 - 7 september 2006 07:05
Erik... skrev:
Mekaniska (analoga) timers låter ofta för mycket dessutom.

Med lite tinnitus så är det problemet löst...
Eftersom analoga timers ibland går för 10 spänn så köper jag dom.
Jag har väl mellan 10-20 styck vid det här laget som får sköter om mycket av rumsbelysningen huset runt. Faktiskt ganska trevligt när det börjar gå mot en allt mörkare höst faktiskt. :)
#19 - 7 september 2006 07:17
Jag har en sådan från Clas Ohlson som beskrivs i första inlägget och den fungerar alldeles utmärkt. Under ett års användning har den dock dragit sig ca 10 min, men det är inom felmarginalen... :)

Det som kan vara lite förvirrande om man programmerat den färdigt är att ställa in i rätt läge, finns tre stycken, "alltid av - timer - alltid på" som man växlar med den ena knappen. Nu gäller det att man är i "rätt" läge för att timern ska fungera. Dvs. Ska ljuset vara tänt ska man ha varit i "alltid på" läge först för att sedan växla till timerläge och tvärtom om man ställer timern vid tidpunkt när ljuset ska vara släckt. Hoppas det gick att begripa det där.. :)
#20 - 7 september 2006 07:27
köpt på classe o.. artnr: 32-8618
billigaste skiten. ska man ge sig på att försöka igen eller ska jag köpa ny..

kan man ta alla dagar när man programmerar den? eller måste man göra ett program för varje dag ni som haft den..
#21 - 7 september 2006 07:33
Ok... Jag har inte 32-8618 utan 36-1844 (Den med två knappar)... Så då kan jag tyvärr inte hjälpa till... Tycker dock att min är klart godkänd även om andra verkar hävda motsatsen, dessutom inte speciellt svåranvänd.. :)
#22 - 7 september 2006 08:11
Skudd skrev:
Ok... Jag har inte 32-8618 utan 36-1844 (Den med två knappar)... Så då kan jag tyvärr inte hjälpa till... Tycker dock att min är klart godkänd även om andra verkar hävda motsatsen, dessutom inte speciellt svåranvänd.. :)

okej då kanske man skulle ta och köpa den ..

Om inte nån innehavare av min är snäll och ger mig suport :)
#23 - 7 september 2006 08:27
Jag köpte igår ett 3 pack mini timers (analoga) hos Claes för 49 kr, väldigt små och behändiga till skillnad mot många andra som är så klumpiga.

Jag ska testa dom och funkar dom bra blir det att byta ut alla gamla klumpar.
#24 - 7 september 2006 08:28
albjohn skrev:
Jag köpte igår ett 3 pack mini timers (analoga) hos Claes för 49 kr, väldigt små och behändiga till skillnad mot många andra som är så klumpiga.

okej ,, ja det är ju ingen dyr investering.,. åker förbi efter plugget idag .. så får vi se om det lyckas bättre. haha
#25 - 7 september 2006 08:29
Bjugge: läs tråden.
#26 - 7 september 2006 08:34
Azur skrev:
Bjugge: läs tråden.

ja det har jag gjort.. finns ju lite tips.. jula vet jag inte ens om jag orkar ta mig till då jag inte har bil ;(
#27 - 8 september 2006 20:32
Har en 32-8618 från Clas ohlson hemma, som jag tycker fungerar perfekt änsålänge. Har dock bara haft den i 2 månader. Inte var den svår att programmera heller :)
#28 - 9 september 2006 08:03
albjohn skrev:

dem funkar men vid vissa tider så knäpper och klickar dem högljutt, samtliga 3...
#29 - 9 september 2006 08:05
har också digitala och dem är väligt exakta ( viktigt då jag har en natt spott som ska slå på 5 min före innan rören släcks) dem har 2 knappar och är lite krångliga att just ställa in...

Annons