tipps om lite fiskar

#1 - 5 augusti 2003 22:04
<font color="pink">jag behöver lite tippi om vilka fiskar jag kan ha i mitt akvarie och som passar ihop just nu har jag svärbärare,guppy,neon tetror och segelfens molly? ha en trevlig dag!!!!!!!!!!!!</font id="pink">
#2 - 5 augusti 2003 22:29
jaguarciklid, så får han sig ett riktigt skrovmål redan från starten.

MVH Martin
#3 - 5 augusti 2003 22:32
*HA* *Ha*

Varför inte lite Gurami?

... eller kanske piraya? *Ha* *Ha*

(Ta inte det sista på allvar=)
#4 - 5 augusti 2003 22:33
Hur stort är ditt kar? Vad har du för inredning?
#5 - 5 augusti 2003 23:57
det finns massor av olika firrar som skulle passa där i. men varför skriva i rosa??? det syns inte så bra sedu....
#6 - 6 augusti 2003 09:10
mitt akvarie är 60l och står i hallen och jag har en plast rot som är ihålig och en kruka som står i hörnet med hål där nere och hål där uppe krukan är skymd med två växter.
#7 - 6 augusti 2003 09:45
gupparen, hur många firrar har du av varje? Du kanske inte får plats med så många fler? Två växter låter lite. Många fiskar = många växter, enkelt uttryckt. Som Inge Ting skriver, gurami är trevliga. Dvärggurami är helt bedårande, kolla upp dem i fiskarkivet.
#8 - 6 augusti 2003 09:51
Dvärgurami?
Jag har hört att de är skygga och svårskötta,
stämmer det?
#9 - 6 augusti 2003 10:03
Dvärggurami var en av mina första fiskar när jag var 7-8 år. På den tiden gjorde man ju ett och annat misstag, men de tappra små liven stod pall och jag lyckades tom. dra upp en yngelkull. De kan vara skygga om man har dem i ett kar som inte är tätt planterat. Jag kanske bara har haft tur med mina exemplar. Annars sägs det ju att mosaikgurami är ganska härdiga. Någon som vet?

Annons