[QUOTE=Dreeamcatcher][QUOTE=KimJosefin]Och såklart ligger det i Göteborg när man bor i sthlm..... kul![/QUOTE]
håller med! Alla bra butiker ligger överallt förutom i sthlm! *suckar* :P[/QUOTE]
Jag har den senaste månaden besökt cirka 10 akvarieaffärer i Stockholm. Jag kan delge MINA åsikter här.
Bäst är Djurmagazinet/Djur och Sånt i Tyresö. Stort och spännande utbud, fräscht både vad gäller lokal och tankar, bra och kunnig service. Bra på botior.
Också bra är Arken i Globen och Arken i Kista. Hyfsat utbud och hyfsat roliga fiskar, kunniga och fräscha lokaler.
Akvarielagret har ju mest fisk, men trist lokal och servicen har varit sådär.
Globefish har mycket ciklider, men också lite trist lokal. Känns som fiskarna är rätt dyra också. Kan inte uttala mig om servicen.
Undvik Djurmagazinet i Slagsta. Smala fiskar i skitiga tankar och sur service. Billigt, dock.
Också billigt är ZooVaruhuset i Kungens Kurva. Fräscha tankar och trevlig service... men bara sex akvarier totalt!
Simbi i Sickla och Arken i Solna var väl sådär. Inte så stora och roliga utbud, men annars ok.
Hmmm... har jag missat någon, tro? Nåja, det kan jag ju lägga till senare isåfall.