Har ett 54L akvarium som jag haft igång sedan nyår ungefär. Har just för tillfället 5 kampfiskar (2st tillfälliga) och någon neontetra som simmar.
Har gjort en del misstag som jag ångrar att jag inte visste innan jag satte igång akvariet, för då hade jag sluppit detta elände.
Så, ist för att bråka med akvariet och fiskarna alltför mycket med en massa preparat och miljoners med vattenbyten varje dag/vecka så tänkte jag starta om det på nytt med allt vad det nu är..
Växter ska införskaffas till akvariet då jag inte har några levande just nu. Hade det förut men de ruttnade och grejjer, så jag slängde dem och efter det har jag inte införskaffat några nya.. Så någon som kan tipsa om några bra, tåliga och inte alltför dyra växter som jag kan ha i mitt kar??
Någon rot har jag inte heller (varför vet jag inte) så det ska jag köpa. Måste man hålla på att fixa och dona med dem innan man kan stoppa ner dem i akvariet eller är det bara att stoppa ner som den är??
Har läst lite om det, men det verkar som att det är lite delade åsikter. När ska man börja med delvattenbyten igen från det att det är nystartat?? Kan ju vara ganska bra att veta :)
Tacksam för alla svar man kan få! :)