Tips om 720

#1 - 15 september 2004 22:08
Hejsan nu ska jag byta in min 200liters möbelakvarium, mot en 720 liters helglasad akvarium så min fråga är vad är det jag ska titta på så jag inte blir lurad när jag köper den begagnad
#2 - 15 september 2004 22:51
Hejsan!

1. Silikonet... Ska inte vara uttorkat, se även upp för bubblor.
2. Repor... Dessa kan ibland vara svåra att se, men syna av ordentligt!

Det finns säkert fler tipps... mina "tips" är ju ganska så uppenbara :)
#3 - 16 september 2004 17:29
Som sagt silikonet....Har det kommit in alger, tror att det är någon form av bruna alger, kan det vara riskabelt att köpa det karet.
Algen kommer så småningom "lösa" upp silikonet å då börjar det givetvis å läcka.

Försök oxå å hitta ett så nytt kar som möjligt. Då minskar ju riskerna avsevärt.

Lycka till.
#4 - 16 september 2004 23:22
kanske ska köpa nytt, men hur mycket ligger en ny 720 liters helglas akvarium på med möbel
#5 - 17 september 2004 04:24
Jag köpte ett svart aluram med en svart trämöbel. En heltäckande lysramp (inkl fyra lysrör) i svart plåt. En fluval 404 (tror jag den heter) ett Powerhead, doppvärmare, 160 kg grus, doppvärmare, termometer, håv, vattenberedningsmedel. Detta fick jag för 11 000:-

För mig lönade det sig verkligen att ringa till olika zoobutiker för att kolla priser.
#6 - 17 september 2004 20:50
Verse: eftersom du bor i GBG så kila in på Herkules och kolla och fråga. De tar 5995 för ett Rio 400 inkl. möbel och utr. - på nätet kostar den 3000 mer. Han kan säkert plocka fram ett vettigt 720 med möbel till dig till ett bra pris. (Jo, jag vet att det verkar som reklam, men jag har märkt att de är billiga! Och jag har inget med deras verksamhet att göra - förutom att jag slösar bort lönen där).

Glöm inte att kolla runt lite så du ser vad andra tar för liknande kar också!!
#7 - 17 september 2004 21:49
Tror även att Nols ciklidhobby har rätt ok pris på Rio-kar. Han har även bra pris på alu-kar med ställning (köpte ett konkurslager om jag inte har fel)
#8 - 17 september 2004 22:26
Kolla på Tropisk akvariefiskimport oxå, han e billig på kar...
#9 - 21 september 2004 01:48
tack för alla tips ska kolla upp det, har tänkt kolla med marinakvariet oxå nån som har köpt av dem
#10 - 21 september 2004 06:30
Ursprungligen skickat av Verse

tack för alla tips ska kolla upp det, har tänkt kolla med marinakvariet oxå nån som har köpt av dem

När du jämför så kommer du att märka att priserna talar för sig själv. Marinakvariet säljer till en inte så priskänslig grupp.
MVH
Magnus

Annons