tips om hur man får tag på en co2-tub

#1 - 23 januari 2003 09:03
Många har ju redan köpt på det här viset så det är absolut inget nytt tips, tänkte dock ändå skriva det för dem som tycker det verkar besvärligt att få tag i en co2-tub.

Gå in på www.presto.se och kolla numret till er lokala depåstation. Jag var förbi min i morse (hade dock bestämt tid via telefon innan men det var för påfyllning av en gammal tub) och fick köpa en fylld begagnad 5-kilos tub utan stigrör för 500 kronor. Har ni köpt den där så vet ni ju också att den går att fylla på när den väl tar slut.

Har dock en fråga i samband med påfyllning, killen jag pratade med när jag lämnade in den gamla flaskan för påfyllning visste inget om olika renhetsgrader på co2. Helst skulle jag ju velat haft co2 ämnat för livsmedelsindustrin, är det något ni andra med co2 på gasflaska bryr er om?

med vänliga hälsningar,

jonas
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 24 januari 2003 08:39
Hej,
De gånger jag fyllt på flaskan så har det antingen varit hos AGA eller hos något litet företag som pysslar med brandskyddsutrustning och det har aldrig varit något problem med att inte CO2 varit ren nog.
Akvaristsika hälsningar
Kjell
#3 - 24 januari 2003 11:05
Tack Kjell, hoppades att det var så. Anledningen till att jag frågade var just att AGA listade tre olika kvalitéer på CO2 på sin site, bl.a. en för livsmedelsbruk. Skall höra med dem nästa gång jag fyller på, mest för skojs skull.

med vänliga hälsningar,

jonas

Annons