Jag och min familj funderar på att dra släpet till Skinskatteberg (jobb som lockar). Vill nu veta av Er som bor där eller i närheten hur denna stad är!! Bra-dåligt, stökigt-lugnt, dagis-skola.. ja ALLT!
Tack på förhand!! :)
//Camilla
... vi har sommarstuga i Gusselby så vi har åkt via Skinnskatteberg flera gånger... ser attans mysigt ut vid sjön... men det är ju en bit från allt... hur bor ni idag, Kolsva är väl inte heller så stort??? ;)
Tja, hålor kan ju vara trevliga, men personligen tycker jag nog att det finns mer intressanta hålor än just Skinnskatteberg. Är själv uppväxt i Västmanland/Dalarna och har varit i både Kolsva och Skinnskatteberg. Föredrar Kolsva - men som sagt, det är ju alltid många pusselbitar som ska passa ihop i livet! Lycka till hur ni än gör!
Maken sa att det var fint läge det han såg när han åkte dit för en interjuv. Men jag har hört att det skall vara rätt stökig stad?? Kan det bli stökigare än Arboga och Köping?? Trivs bra här i lilla avkroken Kolsva, lugnt och skönt mitt i urskogen. :D Om vi drar lasset dit kommer vi att försöka hyra ett hus lite i utkanten av staden.
Tack för svaren! Mer svar välkommna! :)
//Camilla
Vad som är stökigt beror ju på hur man själv vill ha det och var man bor. Jag skulle i alla fall säga att ja, det kan bli stökigare än Köping eller Arboga. Minst sagt. Kolsva är kanske lite "smått" men det är en vacker plats som många skulle vilja flytta till. Har inte direkt hört samma längtan till Skinnskatteberg. Men som sagt, det beror ju lite på hur man bor.
Jag menar är det mycket invandrar gängbråk, stölder, misshandel osv så vill jag defenetivt inte flytta dit. Vill att mina barn skall få en trygg uppväxt (det lilla man kan hitta i dagens samhälle). Räcker med att Man flyttat från Arboga pga att man inte kunde stoppa ut näsan utanför porten efter kl:16 utan att någon hoppade på dig och att det flyttade in invandrare som festade/rökte på varje natt på vardagarna och helger vägg i vägg med oss. Räcker med att jag och maken misshandlades i köping av ett invandrar gäng. Så ni kanske förstår varför vi satt oss i en liten avkrok som Kolsva.
Camilla ni är välkomna till skåne och lilla löddeköpinge :)
Här finns varken utbölingar el. invandrade rökare , man slipper låsa bilen och ingen snor ens cykel.
Här är så lugnt att pensinärerna bor kvar hemma istället för på hem.
Hundägarna plockar upp efter sig oxå !
Det mest spännande här i lödde är när kommunpolitikerna snor åt sig skattemedel och kör bil utan körkort då jäklar blir det rabalder ;)
Annars är det rätt lugnt här :)
Förutom när zoopet väst kommer på besök med Kjell och Lenmar i spetsen då får man passa sig !
Haha!! Det lätt lockande drd!! :D Kanske skall man ta pick och pack och flytta neråt då?? :rolleyes: Det är ju närmare till zoopet träffar med :) Och mååånga fina diskus!!! *suck