Jo om man inte har nån golvbrunn blir det lite jobbigt men har man så stora grejer som du vore det kanske ide att fundera över nån form av avloppssystem till akvarierummet, hur gör du vid vattenbyten? om du vid dessa tillfällen rullar ut en slang i huset kanske man kan ha en liten pump i sin 30liters dunk och tömma den via slangen samtidigt tex :)
Jobbigt vet jag inte - det tar absolut max. 60 sekunder att öppna luckan, ta ut behållaren, gå 1,5 meter och tömma den i 3.000 liters akvariet, gå 1,5 meter tillbaka till luftavfuktaren och skjuta in behållaren och stänga luckan. Då startar avfuktaren automatiskt med de förinställda värdena.
Visst vore det en fördel med en golvbrunn i rummet, men nu har jag inte det utan i rummet intill så det är inte så mycket att göra åt. Det är ju inte heller 3.000 liters akvariet som det är jobbigt med utan istället alla småakvarierna. Var golvbrunnen är att spelar dock mindre roll - däremot så skulle man ha installerat ett automatiskt vattenbytarsystem - DET hade sparat tid.
OBS OBS - bara för sakens skull så kollade jag just tiden för hur lång tid det tog för mig att ta ut, tömma och sätta in behållaren igen. Det tog exakt 26 sekunder:p