Tips på fiskar till 160 l?

#1 - 7 juni 2005 08:09
Än så länge har jag 4 Kampfiskhonor, 5 Metallpansarmalar, 7 Otocinclus och 1 Dvärggurami hane.

Ett stim av något slag kanske? Ytfiskar och mittenfiskar? Och absolut inga levandefödare! Ge mig förslag, please!

Det finns mycket växter och gömställen, 7-7,5 i PH, 25-26 grader, 8 i hårdhet. Startat i april.
#2 - 7 juni 2005 08:16
Några Kilfläcksrasboror kanske, men inte för många eftersom du redan har ganska fullt...
#3 - 7 juni 2005 09:07
[QUOTE=Tant Nancy]Några Kilfläcksrasboror kanske, men inte för många eftersom du redan har ganska fullt...[/QUOTE]

Tycker du jag har ganska fullt?! Det ser väldigt tomt ut i akvariet. Malarna håller sig på botten, Ottosarna på glaset eller på växter. Dom enda som simmar omkring lite är kampisarna som är rätt små och så förstås guramihanen simmar här o där.

Ett 160 l akvarie måste kunna ha betydligt mer än det här?!
#4 - 7 juni 2005 09:39
Jag menade inte att det var så fullt, men stimfiskar tar ju lite plats eftersom de ska vara minst 10 st. Ett stim Kilfläckar tar ju i alla fall 50 liter i anspråk... alltså en tredjedel av ditt kar, sedan ÄR det fullt.
#5 - 7 juni 2005 15:40
kopparbarber är fina fiskar och dom behöver inte vara 10 st utan klarar sig med att vara minst 4 st.

Annons