Hej,
Söker levande foderfisk. Någon som har tips om var man kan få tag på billiga fiska att användas som foder? Bor i Göteborg.
Mvh
Johan
uffe skrev:glöm guppy,skaffa ett par jaguarciklider så får du upp till 5000 yngel i månaden:D
Erik Åhlander skrev:Många fiskar äter inte cichlidyngel för att de är för taggiga.
erikthur skrev:Låter nästan lockande...
Har du satt metoden i användning?
Ett annat förslag som jag läst lär vara sebrafiskar som ju leker dagligen - 30-50 embryon per hona dagligen. Frågan är bara hur länge man måste mata upp dem???
Metalmaid skrev:Behöver du större foderfiskar kan du ju alltid höra dig för i en sportfiskeaffär om dom har nå levandeagn.
eriahl skrev:Man kan köpa levande agnfisk men får inte agna med dom levande..... Helt logiskt, eller inte... Du får inte agna med levande fisk även om du fångat dom själv
Lenmar skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Så frågan är ju vilka fiskar man vill mata upp då eller? Sebraciklider har jag fått som tips oxå men jag är för blödig så då skulle det bara bli sebrafiskodling här hemma.... Vi har ju blåciklider som vi tänkte ha som foderfisk, de leker också en gång i veckan och släpper väl loss en ca 300-500 yngel... Men det slutar bara med att vi har blåciklider i varierande storlekar istället - i vartenda akvarium...[/COLOR][/FONT]