Hoppas det är rätt tråd, kollade var andra lagt ungefär samma frågor.
Men jag har lite inredningsdesignproblem med nya akvariet. Både vad gäller sten/rötter osv, men även växter, så var lite svårt välja kategori.
Här är karet, det är alldeles nystartat och inte världens bästa bilder (måste lära mig ställa in kameran vettigare för akvaraiefotografering), dessutom avslöjade kameran skititgt glas. Men jag tror de duger för att förstå.
Hoppas jag gjort rätt med bilderna nu. Tillägg: Nehe? Varför syns bara en bild direkt i inlägget och de andra som länkar? Iaf för mig..
Hela akvariet
[ATTACH]41867[/ATTACH]
Vänster sida
[ATTACH]41865[/ATTACH]
Höger sida
[ATTACH=CONFIG]41866[/ATTACH]
Vä sida där vid de mossklädda kolstenarna är jag rätt nöjd med, strunta i doppvärmaren, den sitter fel, ska sitta i hörnet men den är trasig och ska bytas.
Men högersidan och mitten... Jag ska ha ner en rot, och någon form av grotta (kokosnöt eller lerkruka? Lerkruka tar upp färgen i stenarna, men..) och - ja vad? Måste ju ha mer växter därborta vid pumpen, samt i förgrunden.
Men ska det vara mer stenar? Andra förslag?
Det som är nedplanterat är snabbväxande och borde fixa bakgrunden i vänstersidan och mitten hyfsat fort, men som sagt, såfort man tittar någon annanstans än nere till höger är det ju bedrövligt. Alla tips mottages tacksamt!