Tips till er som kör mäsk och PET-flaska

#1 - 28 maj 2012 18:44
Hej, hittade idag något som jag tror är ett fynd på Mölnlycke Garden center. Har länge haft problem med att få genomföringarna i flaskkorkarna täta, i alla fall någon längre tid, men det kanske är bara jag som bråkar så mycket med mina anslutningar för att de ska börja läcka. Hur som helst köpte jag PET-flaske korkar med pip formsprutade i ett stycke för 15:-. Läste om motsvarande i något annat forum och fanns att beställa från någon öststat för runt 10$ om jag inte minns fel. Kvarstår egentligen bara att se om det blir tätt mot flaskans hals. Återkommer när jag testat.

/Tulebo
#2 - 29 maj 2012 10:21
Hej igen, har nu gjort ett första test och börjar bli tveksam till fyndet. Täthetsproblemet är nu istället flyttat till flaska/kork istället för runt om genomföringen. En plantätning är ju inget större problem, men gängan/godset är klent så det finns risk att gängan rider över innan man får tillräcklig kompression. Ska tillverka en tätning i shore 20 silikon o se hur det går. Pipen har en diameter på runt 8mm så en övergång skall också till. :mad:[:o]:mad: Alla dessa "fynd"..........
#3 - 29 maj 2012 17:22
Aldrig haft täthet problem med mina flaskor. O har bara borrat hål för slangen o silikonat. Inget annat.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Annons