Ha ha...
Det funkar ju om man har som du en snäll och lugn hund, inte som min som tycker barn är lajbans och hoppar och fattar inte alls vad de skriker om. "Oj nafsas lite? Vad konstigt den låter? Lajbans matte! Lekkamrater!" ;)
Ja de e inte lätt att vara en lekfull vovve med tråkiga människor runt omkring... Men om du någon gång har träffat en boxer så vet du att min trodde också att han var valp hela livet... :D
Men boxer är ju väldigt försiktiga i kontakt med barn... det var jätteskillnad på min vovve beroende på vem han lekte med... med husse lät han som ett monster och var rejält våldsam... med min 2 åring stod han försiktigt och puttade lite med rumpan när de "tampades" om skatterna... ;)
Rädda föräldrar är ju orsaken till problemet från första början så är de med så är rehab jättesvår för att inte säga omöjlig... Det är en viss status i att vara hundrädd...
Inte som jag som är rädd för geting för att de dras till mig och ska in i munnen... det garvar folk åt... ingen status där :D men jag har ändå bearbetat min rädsla trots att vi inte pratar om ett intelligent djur som går att undvika... (de sticks t om som mumier om man kliver på dem) Bläää