Hej! jag har några funderingar ang TMG (fick aldrig tag på pmdd efter hjortgatans kk). enligt den här innehålsförtäckningen står det inget om kalcium,innehåler inte någon gödning det??? <font color="red">1</font id="red"> http://www.thekrib.com/Plants/Fertilizer/compare.html
Fattar inte heller vad procenten i tabbelen (TMG)ger för ppm som de andra gödningsämnena är graderade i???
Efter vad jag har förstått är detta bra värden på näring till växterna
MACROÄMNEN
Kväve (N) = 5-10 ppm
Fosfor (P) = 0,2-1.0 ppm
Kalium (K) = 20 ppm
Kalcium (Ca)= 20 ppm
MICROÄMNEN
Järn (Fe)= 0,1 ppm
mm,mm vore därför kul och veta vad TMG Innehåler i ppm, någon som vet??? <font color="red">2</font id="red">
Fick även reda på lite vattenvärden på mitt kranvatten av VA-verket
men detta i enheten mg/l, tex
Ca 27 mg/l
Mg 2.1 mg/l
Fe <0,05 mg/l
Hårdhet tyska grader 4,2
(PH vid 25*C 8,3)
Går detta att räkna om i ppm och i sådanafall hur ???? <font color="red">3</font id="red">
Mina växter behöver inte "bubbla syre",men jag vill att de ska växa normalt har för tillfället problem med mina lite svårare växter med förvridna blad och hål som tyder på kaliumbrist har även en svärdplanta som anses som lätt men den vägrar att växa längre än 10cm.Jag tillför även CO2 via pet metoden kanske inte så mycket men har inte heller så bra ljus för tillfället 2st 36W Phillips AQUARelle
till 252 l = 0,28 W liter..
tacksam för svar !!!
Big bubbles,No trubbels !! visst ja 2st scalare 3fjärill 3siamesis 1 anticistrus=avföring lol + gröna punktalger + någon trådalg på bladkanterna men bara på de svårare växterna SLUT