Torv för att dölja silikon odyl.

#1 - 25 juli 2008 18:38
Hejsan,

Torv likt den på bilden:
http://www.backtonature.se/images/300/1848.jpg

Vart hittar jag det? Torvgranulat är väl knappast samma sak?
#2 - 25 juli 2008 18:51
Torv har dom nog i nästan alla blombutiker, köpte sj mitt torv där när jag skulle sätta i bakgrunden för att dölja silikonet, men mina malawi tyckte det va jätte kul att bita loss det så nu har jag inte en torvgnutta kvar :P
#3 - 25 juli 2008 18:54
mange016 skrev:
Torv har dom nog i nästan alla blombutiker, köpte sj mitt torv där när jag skulle sätta i bakgrunden för att dölja silikonet, men mina malawi tyckte det va jätte kul att bita loss det så nu har jag inte en torvgnutta kvar :P

Tack Mange! Jag antar att det är säkert och inte giftigt eller finns det nån speciell sort man bör använda?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 25 juli 2008 19:58
Jag köper ogödslade (viktigt) torvblock i affären.
Sedan bryter jag loss en bit som jag gnuggar i ett durkslag. Sedan använder jag torvpudret som man då får fram.
Detta kastar jag in i silikonen innan den har torkat och trycker sedan in torven i silikonen med hjälp av en billig pensel.
Detta upprepas några gånger och sedan sitter det stadigt fast i silikonen när den torkat.
#5 - 25 juli 2008 20:07
Jag köper ogödslade (viktigt) torvblock i affären.

Sedan bryter jag loss en bit som jag gnuggar i ett durkslag. Sedan använder jag torvpudret som man då får fram.

Detta kastar jag in i silikonen innan den har torkat och trycker sedan in torven i silikonen med hjälp av en billig pensel.

Detta upprepas några gånger och sedan sitter det stadigt fast i silikonen när den torkat.

Konsist och rättfram! Tack för rådet!
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 25 juli 2008 20:14
Glömde en sak - använd alltid svart silikon. Hur konstigt det än låter så är transparent silikon mer synlig än svart.
#7 - 26 juli 2008 09:38
Glömde en sak - använd alltid svart silikon. Hur konstigt det än låter så är transparent silikon mer synlig än svart.

10-4 Roger that!

Annons