Tråden om gulliga och riktigt feta akvarium

#1 - 6 februari 2015 09:41
Tjena´,

Satt och surfade runt en del, och hamnade på en sida med riktigt coola (Men där vissa dock är icke etiska tyvärr):http://www.boredpanda.com/creative-aquariums/?image_id=creative-aquariums-8-1.jpg , akvarium. Är lite sugen på att skaffa mig ett akvarium till vår egen låda här i lycksele. Har dock inte kollat upp försäkringen ännu, kan tänka mig det är rätt hårda krav på företag.

Har varit intresserad av akvarium och fiskar ett tag nu, men aldrig kommit till skott.

Har ni fler tips eller kanske t.om. historier om coola akvarium? Skulle behöva lite inspiration?

/ Bodil
#2 - 6 februari 2015 10:04
Hej ,

är du intresserad av ett vanligt akvarium? finns väldigt många bra och fina möbelakvarier , dem som länkades på bilden kanske 2 av alla var ok resten var djurplågeri mer eller mindre..

guldfisk som handväska... det var nog de värsta jag sett :P

iaf är du intresserad av vanligt akvarium skriv gärna hur stor plats du har , någon fiskart du är intresserad av etc så kan man säkert ge bättre tips ,

Gällande coola akvarium , morbrorn gjorde som en av bilderna på 80 talet , omvandlade en gammal tv till guldfisk akvarium tyckte det var väldigt fint när jag var yngre ^^
#3 - 6 februari 2015 19:32
Ursäkta mig men jag blev förbannad när jag såg bilderna.:mad:
#4 - 6 februari 2015 22:05
Ja tycker man att dessa är gulliga och feta akvarier så tycker jag att man ska leta efter en annan hobby. Men det skrämmande är ju att många tycker att detta är lockande. Men design och djurhållning hör sällan ihop. Ska man ha ett snyggt akvarium så fixa en snygg möbel och lägg krutet på inredningen så att det blir både snyggt att titta på och trivsamt för fisken som ska bor däri. Det är ett fett akvarium!
#5 - 7 februari 2015 06:41
Känns som om ditt mål var att skapa reaktioner här snarare än att få tips och råd... Här befinner sig nog bara seriösa akvarister som bryr sig om akvariets innevånare!
#6 - 7 februari 2015 06:53
Usch och fy vilka vedervärdiga akvarier - stackars djur! Håller med dig till fullo Jesper.

//Inger
#7 - 7 februari 2015 07:22
Jag gillade telefonkiosken....

Styfv, Karlstad
#8 - 7 februari 2015 08:11
Vet inte om de är något att reagera över i de flesta fall där. Många av bilderna verkar ju vara photoshoppade och enbart till som design-exempel. Ser ut som att fisken inte är där på riktigt utan bara inklistrad efteråt.
#9 - 7 februari 2015 08:37
ok kan alla tagga ner lite är ni snälla , tänk så har människan aldrig haft akvarium/fiskar förut och inte vet bättre än att tycka det är coolt?

hur som bodil , som jag skrev tidigare , är du intresserad av ett akvarium som ser ut som någon på bilden så är det nog inte rätt forum o få hjälp på , vill du ha fint vanligt akvarium så kan vi nog hjälpa till ^^ lycka till.
#10 - 7 februari 2015 09:44
Fiskar med groteska missbildningar kan inte jag tycka det finns nåt kul med. Inte heller fiskar som hålls på ett sätt som är eller ligger nära djurplågeri. Däremot så finns det inget som enligt mitt sätt att se det är fel i att göra ett riktigt udda akvarium under och bara under den förutsättningen att fiskarna har det bra i det.

Akvarium i gammal TV? Jamen absolut, fiskarna märker ingen skillnad i vad det är runt omkring dem. Bara man anpassar storleken på fiskarna till storleken på burken och gör inredningen vettig så varför inte? Tunnel mellan två akvarier? Tja, det är ju en möjlighet för fiskarna som de kan utnyttja om de vill. Bara man inte lägger så mycket energi på det så man glömmer att det viktiga är hur det är i huvudakvarierna.

Jag skulle säga att de där akvarierna sträcker sig över hela skalan från nåt som är helt ok och lite roligt (det i gammal TV) till en stor majoritet av dem som är enbart vidriga och dessutom klart olagliga här i Sverige.
#11 - 7 februari 2015 10:21
Vissa var finurliga, Tv:n hade varit kul att ha, och de ihopkopplade skålarna hade det varit skoj att se i verkligheten (fattar dock inte hur man städar i det) :)
Andra akvarium verkar mest vara en ploj, jag menar vem vill gå omkring med en bärbar fiskskål :D

Annons