Tradera så kul

#1 - 21 september 2012 05:44
Vad har ni för erfarenhet av tradera, jag brukar aldrig köpa saker av folk som har speciellt dåliga omdömen, fast som jag säljer så kan jag inte komma undan från dåliga köpare har hänt många gånger, och man vill inte ge någon dåligt omdöme för då får man det tillbaka med en fet lögn också.

Senaste sålde ett smycke för en månad sedan och fick aldrig betalt, han som köpte det svarade aldrig på mail fast på sms, han sa att det gick inte att sätta in pengarna, och att han skulle lösa det med banken, 20 dagar senare skickar man sms igen för varan är packad med adress och betald frakt, får man svaret att han säger att han betalat, och skyller ifrån sig att jag lurat honom och att han inte vill ha smycket och att jag kan behålla pengarna också, Pengarna som jag aldrig fått. fattar inte varför folk köper saker och sedan inte betalar.
#2 - 21 september 2012 05:54
Jag handlar en hel del via tradera. Alltifrån akvarieväxter till barnvagnar. Peppar peppar så har jag undsluppit de värsta rötäggen ännu.
Christer5
#3 - 21 september 2012 09:20
Jag har handlat en del växter på Tradera men dom är nästan alltid i dålig skick så jag har slutat.
#4 - 21 september 2012 09:27
handlat en del växter, med gott resultat, en del böcker o annat krafs.

köpte faktiskt min 70x70x70 kub på tradera för 180 spänn! bra jävla nöjd med det köpet! :D

jag gillar tradera. men har nu börjat härja mer på ebay. kan hitta mer saker billigare :)
#5 - 21 september 2012 10:15
Jag både köper och säljer på Tradera och i det stora hela och än så länge har allt gått bra med vissa undantag.

Om det är en säljare som inte har bra varor så köper jag inte av den längre och om det är någon köpare som inte sköter sig så klickar jag i att dessa inte får lägga bud någon mer gång på mina objekt.
#6 - 21 september 2012 10:44
Jodå en hel del köp på Tradera har man gjort och har hittills bara en dålig kommentar av alla dom jag handlat från.
Men så var det en idiot jag köpte av så det va inte så underligt att han gav mej dåligt omdömme.
Försöker hålla mej till säljare med bra omdömmen då det bäddar för en seriös person och en enkel affär.
Men ibland tar man ju en chansning och köper av en förstagångs säljare (någon måste ju vara först).

Senaste köpet är en 80x80x70 kub för 300:-
Kanon köp och trevlig säljare med.
#7 - 21 september 2012 10:48
heter du mia?!
#8 - 21 september 2012 15:22
Nej men min sambo gör
#9 - 21 september 2012 22:15
Sv: Tradera så kul

ecco skrev:
Nej men min sambo gör

Aha a för jag var jäävligt sugen på den kuben. La ju upp den på akvarister på facebook. O då var det en Mia som sa att den snart hamnar i hennes vardagsrum. Projekt tråd är ett måste nu ecco!
#10 - 21 september 2012 22:26
Jo en sådan kan jag säkert knåpa ihop efter vi bestämt vad som ska hamna i den.
#11 - 21 september 2012 22:37
Sv: Tradera så kul

ecco skrev:
Jo en sådan kan jag säkert knåpa ihop efter vi bestämt vad som ska hamna i den.

Äh varför då? Starta en redan nu så folk får komma med lite idéer. Alltså tråkigt med projekt trådar där allt redan är bestämt o klart. Det enda man kan skriva i dom är ju "snyggt, bra jobbat." typ.

Ne upp med den så vi kan dela idéer o tankar redan i projekteringsstadiet. :-)
#12 - 22 september 2012 11:01
Hannesc det är bara lördag..
Vi hämtar karet imorgon...
Eller kan du inte vänta kanske?? :D
#13 - 22 september 2012 12:05
Jag har tyvärr dålig erfarenhet av tradera.
Det var en som kom åt mitt hotmailkonto genom tradera och ändrade lösenordet så denna tjuven kunde använda mitt hotmailkonto för att sälja grejer på tradera.
Eftersom tradera inte kollar viket konto som köparen sätter in sina pengar på så blev det lite problemfyllt.
Man behöver bara uppge sin emailadress för att ändra bankkono som köparens pengar sätts in på, vilket denna tjuv gjorde han använde mitt traderakonto och mitt hotmailkonto men hans eget bankkonto och sålde grejer på tradera som inte fanns, så köparen skickade pengar i förskott genom till tjuvens bankonto, men fick inga grejer och när dom kollar vem som står för kontot så det var ju jag.
Nej aldrig mera tradera, jag la nog ner en veckas jobb plus polisanmälan, det kändes som tjuven satt bakom mig i köket och såg allt jag gjorde på datorn.
Detta har hänt flera på tradera, sök på nätet får ni se.Janne
#14 - 22 september 2012 12:36
Har haft både bra och dåliga erfarenheter från tradera, köper rätt mycket spel och böcker där. Men omdömet är inte alltid att lita på har handlat från sånna som har haft kanon ömdömen och ändå har varorna inte motsvarat beskrivning eller så tar det en jäkla tid inna dom får iväg varorna med diverse ursäkter.
Enda gången jag har gått på nitar i internet samnahang är dels när man höll på med samlar kort och dels senast när jag hade beställt och betalat för nintedo retro spel på Mariobutiken (dom kan jag inte rekomnedera ) hade massa ursäkter och slutade sen svara på mail och någon ytterligare info för kontakt fanns inte.

Annons