Hej. Jag köpte nyligen lite nya fiskar till mitt sällskapsakvarium, det rörde sig om 5 stycken guldbarber och två stycken malar av en sort som jag inte är hundra på vad den heter. Nåväl, jag begav mig lyckligt hemåt för att introducera nykommlingarna till akvariet, men då jag efter ca: 2 timmars bilresa äntligen var hemma med nyförvärven och packade upp transportpåsen ur sitt inslag av tidningspapper så ser jag till min fasa att alla mina fem guldbarber har stendött. Och då undrar man ju i sitt stilla sinne vad som gick fel! Jag har tidigare köpt fiskar från samma affär och alltså transporterat dem lika långt utan att det varit några problem, och det var inte så att fiskarna var större eller något sådant, då köpte jag koppartetror och guldbarber och som sagt inga problem.
Är det någon som har någon aning om vad som gick fel. Är transporten för lång? Jag som bor på landet har inte så mycket val när det gäller inköpsställen av fiskar...eller kan de ha blivit för nedkylda?
Vore som sagt tacksam för tips och råd eftersom jag verkligen inte vill vara med om något liknande i fortsättningen!