trasig doppvärmare?

#1 - 24 januari 2007 21:16
Hej,
jag har en doppvärmare som jag tror har pajat, den lyser hela tiden för att den är igång och värmer, men de blir inte varmt, står på 28 grader, blir bara ca 23, tänkte nästan att nåt hänt så tog upp den och kollade på den, av en händelse så skakade jag lite på den och de låter som den är halvfull med vatten.... är de normalt eller är min kass?

tänker mest på att de är 220V som går ner i en ISOLERAD doppvärmare, vilket knappast min kan va om den nu är full med vatten, vilket den inte varit tidigare....

är det att köpa en ny som gäller?
#2 - 24 januari 2007 21:30
Pumba skrev:
Hej,

jag har en doppvärmare som jag tror har pajat, den lyser hela tiden för att den är igång och värmer, men de blir inte varmt, står på 28 grader, blir bara ca 23, tänkte nästan att nåt hänt så tog upp den och kollade på den, av en händelse så skakade jag lite på den och de låter som den är halvfull med vatten.... är de normalt eller är min kass?

tänker mest på att de är 220V som går ner i en ISOLERAD doppvärmare, vilket knappast min kan va om den nu är full med vatten, vilket den inte varit tidigare....

är det att köpa en ny som gäller?

Släng skiten!!Givetvis är den trasig om den är halvfull med vatten,DRA UR KONTAKTEN INNAN DU TAR I VÄRMAREN!!!

Är det en skit Jäger förståss???
#3 - 24 januari 2007 21:42
nej de är en "vita tech" den ingick när jag köpte ett Juwel akvarium, de är ju då själva fan så typiskt då de är 12 månade roch typ 3 dagar sedan jag köpte skiten med så någon garanti kan man ju glömma....

Men sitter just nu och beställer en ny då jag misstänkte att denna gjort sitt.

Men urkopplad nu, den gör ju ändå ingen nytta...

Eheim Doppvärmare Jäger är det dem som är dåliga?

sitter och väger vart jag ska beställa en, ville gärna beställa från Firren.com och köpa lite växter i samma veva men de säljer enbart jäger, vilket jag läst inte är så bra kvalite på.

är Aquael som PWSS säljer bättre?

Ett tilläg till, vad brukar frakten ligga på ungefär från PWSS?
blir ju ganska litet inköp men jag har 8 mil fram och tillbaks till närmsta "bra" zooaffär, den andra får man hålla på och beställa hem och ha sig och de misssköter djuren så de vill man inte gynna.
någon som vet vad de brukar kosta för en "liten" beställning?
#4 - 25 januari 2007 02:17
Doppvärmare som inte krånglar är bra doppvärmare ;)
Problemet är bara att alla doppvärmare kan krångla.
Personligen har jag bra erfarenheter av Jäger, och även om jag haft sådana som krånglat skulle jag rekommendera dem.
Folk rekommenderar ju alltid utifrån sina egna erfarenheter och ett märke man haft som funkat bra tror man gärna alltid är bra, men tyvärr är det nog inte så enkelt.
Mitt råd skulle därför bli, köp en doppvärmare du litar på. Krånglar den, köp ett annat märke nästa gång.
Köp en inte alltför kraftig doppvärmare, skulle den vara alltför klen, köp en till.
#5 - 26 januari 2007 13:03
pwss är inte kända för att va snabba va?

i vanliga fall när man beställer nått annat så brukar man ju kunna plocka ut de 1-2 dagar senare, nu har jag 2 dar senare inte ens fått bekräftat att de skickat grejerna, inte ens vad frakten kostar som de stod i orderbekräftelsen att de skulle höra av sig med....

hur lång tid har de tagit för er andra som köpt där?
#6 - 26 januari 2007 15:42
Är den nyköpt är det väl åtminstone 2års garantitid?
#7 - 26 januari 2007 19:20
eriahl skrev:
Är den nyköpt är det väl åtminstone 2års garantitid?

Njae de va 1 år för de är inte köpt i en Zoobutik utan en stormarknad bara så enligt kvitton osv är de bara 1 år.

men har beställt en ny, 125 spänn känns inte lönt att bråka om garantiden för den summan, tråkigt bara att pwss verkar va en av Sveriges söligaste webshoppar, hadlade lite datorprylar samma kväll, de har jag redan hemma medans pwss inte ens har kommit så långt att packa grejerna....
#8 - 27 januari 2007 08:57
Inga större summor så jobbigt som du säger. Off topic kan jag säga att när vi köpte vår nya dator sa försäljaren att och så har ni 1års garanti och lät trevlig. Man har 2års minst och kan få det till 3år under vissa omständigheter. Han blev minst sagt liiiite generad och höll med när vi påpekade det.
#9 - 27 januari 2007 14:11
hade det varit en större summa så hade de väl varit nått att klaga över, nu har jag typ 1 mil enkel resa att åka, sen ska man dit och lämna den och gnälla sig igenom garantin som butiken troligen inte går med på frivilligt och sen hem igen, sen ner och hämta den och hem igen så de känns inte lönt att köra runt som en galning för en hundralapp när de typ blir 50 spänn enbart i bensin för att åka dit. Tråkigt de där med garanti när de flesta säljare försöker att de inte gäller, hade samma problem med bilfan jag köpte på firma som va halvt paj, de va ett evigt tjatande ringande och verkstadsbesök för att få igenom de på garantin fast de mycket väl visste om felet vid försäljning....
#10 - 27 januari 2007 18:03
Har oxå haft strul vid bilköp det är ju så kul då. Man har faktiskt rätt till ev kostnader för att ta sig till och hem från affären där varan är köpt. Men vem orkar när det inte är några större summor som sagt.

Annons