Alltså...nu får vi se här...
Ni anser att jag attackerar Kramfors? Har ni läst i vilken ordning inläggen kommit?
Det enda jag gjorde på ämnet "Valborg..." var att skriva att hundägarna har ansvar för att se till att deras hundar mår så bra som möjligt under den korta tid som dessa smällare förekommer. Jag tycker inte att hundägare skall styra icke hundägares intressen och absolut inte svenska traditioner.
Här på denna tråd retade jag mig på Kramfors attack mot mig och de andra som inte höll med Kramfors om att smällare borde förbjudas pga att hundar inte mår bra av det...
Kramfors använde en nedsättande ton i sitt inlägg och det var väldigt tråkigt att se.
En sista "vädjan"...läs mina inlägg och titta i vilken ordning de kommer så ser ni nog att jag varken förespråkar smällare eller attackerar Kramfors utan att först blivit attackerad.
Alla har rätt till sin åsikt,Kramfors värnar om djuren.
Om du kallar Kramfors lögnare och en som kommer med sarkastiska och överlägsna inlägg,då börjar dina kommentarer likna personförföljelse.
Vart har jag sagt att Kramfors inte har rätt till sin egen åsikt? Vart har jag sagt att jag själv inte förstår hundarnas lidande vid t ex smällare eller åska?
Kramfors skrev:
Tricella och outsider mfl. de som inte förstår att hundar lider av ljudet från fyrverkerier tänker nog inte på att krossat glas där hundar vistas kan skada hunden.
Det är en ren lögn att jag påstått att jag inte förstår hur hundar kan fara illa av detta. Jag har aldrig skrivit att smällare är bra eller att hundar inte lider av detta. Det är ju uppenbart att hundar mår dåligt av smällare och åska när de flesta blir rädda av det. Men jag tycker fortfarande att det är hundägarnas ansvar att ordna så att hunden kan må så gott som möjligt under de stunder detta förekommer. Det är en svensk tradition och jag anser inte att alla andra människor som inte har hund skall behöva rätta sig efter hundägarnas önskemål.
Om det nu är så att ni anser att jag varit uppbåd till tjafset så avslutas det här och nu.