Trasigt kar?

#1 - 13 september 2011 10:39
Hej.

Har fått hem min farsas gamla 580l kar, men i transporten gick det lite flisor i kanterna..
Så min fråga är om jag vågar fylla det med vatten, och om jag kan göra något för att förebygga att det blir sprickor?
Det är speciellt en flisa i ena hörnet jag är lite orolig över men det har liksom inte blivit några sprickor bara som att man slipat lite..

Tänkte om man kan ta typ silikon eller nåt i hörnen för att säkra lite, eller finns det något annat?

Min magkänsla säger att det borde gå men känner att jag borde fråga experterna först :p

Mvh. Johan
#2 - 13 september 2011 10:53
Hmm, svårt att säga innan man sett några bilder. Jag är ingen glasmästare, men, det kan vara av nytta att slipa glaset där skadan uppstått. Silikon hjälper inte.
#3 - 13 september 2011 11:10
Ok jo det låter rimligt, det har jag iaf utrustning för.
Funderat lite på om det finns något fix som härdar typ som de gör med stenskott på bilrutor.. iaf så jag fått för mig att de gör :p

Det är iaf 10mm. Så jag har ju ändå lite att gå på.
#4 - 13 september 2011 11:58
Här är det hörnet jag är orolig över.
[ATTACH=CONFIG]47120[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47121[/ATTACH]
#5 - 13 september 2011 13:30
Du har åtminstone en spricka där som måste dödas av för att den inte skall riskera o vandra vidare.
Dremmel o diamantstift(+kylning med vatten) så går det nog att snygga till men jag vågar inte ge några garantier på att det inte påverkar hållbarheten.

//NiXoN

Annons