Trasigt uv filter

#1 - 10 september 2007 11:11
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]Hej ![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]Skulle byta eller rättare sagt korta ner slangen från mitt uv filter till ena akvariet men då hände det som inte fick hända.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]Anslutningen gick sönder och bröts.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]Nu till min fråga.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]Nån som råkat ut för detta missöde och behövt köpa eller få tag i denna delen igen ? :confused:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]Och om någon har nåt bra tips på var man hittar den :)[/COLOR][/FONT]
#2 - 10 september 2007 11:29
Sätt en grövre slang så är ju problemet löst ;)
Annars ser det ju ut som någon typ av bordsgenomföring, men dom brukar väl inte ha gängan på slang delen tyvärr. (för den genomskinliga delen har väl en utvändiggänga som går in i "behållaren"?)

Sen ska man aldrig underskatta möjligheten av att kontakta tillverkaren direkt om nu återförsäljaren inte lyckas få fram en reservdel.
#3 - 10 september 2007 11:37
Kan ha hemma om jag inte slängt det.[:I] Kollar ikväll.
#4 - 10 september 2007 11:38
Hittade denna om nu Kaj inte har hemma: http://www.plastimo.com/catalogue/7/11160005.html

Slangnippel verkar vara den benämning som gäller. Borde inte vara några som helst problem att få tag i hos en VVS firma eller liknande.
#5 - 10 september 2007 11:47
kaj.p skrev:
Kan ha hemma om jag inte slängt det.[:I] Kollar ikväll.

Kanon Kaj :)

Jag köpte ju detta filtret när du och jag och Divestuff var nere i tyskland förra våren 2006 och jag minns inte märket på det, typ no name [:o] !
Det kostade dock inte mer än 35 euro så det har funkat kalas än.

Kan ju annars ta den med mig till nån rörfirma och kolla om dom har nåt som kan passa.
#6 - 10 september 2007 11:52
Skulle ju förvåna mig om det är något annat än 1/2, 3/8 el 1 tums gänga.
#7 - 10 september 2007 12:12
Som om det inte var slut på eländet nyss så råkade jag snubbla på lampsladden så att möget åkte i backen och nu är lampan åt hel**te oxå så nu måste jag ha en ny sån me. :(
9 wattare , vart har dom såna ?
#8 - 10 september 2007 12:25
Haha Kolla med vår kompis Martin på Rådarör:D
#9 - 12 september 2007 19:52
Du Kaj !

Hade du någon sådan anslutning hemma ???

Annons