Om ni fick önska er tre julklappar vad skulle det bli då. mina skulle bli.
1. En grupp Tropheus "Red kachese"
2. ETT NYTT 720-LITERSKAR MED ALLT.
3. Bättre Växjövatten
Azur skrev:1) För världen: En kontrollerad minskning av jordens befolkning med 50-90% genom en strikt "ett barn per familj" policy. Det skulle lösa alla världens miljöproblem (och därmed också rätt många socio-politiska problem).
2) För mig: tillräckligt med pengar för att kunna leva & forska som jag vill.
Jag föreställer mig att bästa resultatet får man med både piska och morot. Jag tror på att ha upplysning + gratis preventivmedel + fri abort + rejäl skatterabatt för de som har ett barn, kombinerat med progressiv extra-skatt på att ha fler barn. Kina hade, vad jag vet, bara piskan (extra skatt), och programmet var som sagt inte särskilt effektivt.Katharina skrev:Enligt vad jag har fått lära mig så har Thailand lyckats mycket bättre med sin minskning av födslar genom upplysning och gratis p-medel än Kina med sin förbjudning?!
diväteoxid skrev:Min enda önskning skulle vara...
att jag skulle få oändligt med önskningar!!!
Azur skrev:Jag föreställer mig att bästa resultatet får man med både piska och morot. Jag tror på att ha upplysning + gratis preventivmedel + fri abort + rejäl skatterabatt för de som har ett barn, kombinerat med progressiv extra-skatt på att ha fler barn. Kina hade, vad jag vet, bara piskan (extra skatt), och programmet var som sagt inte särskilt effektivt.
Azur skrev:1) För världen: En kontrollerad minskning av jordens befolkning med 50-90% genom en strikt "ett barn per familj" policy. Det skulle lösa alla världens miljöproblem (och därmed också rätt många socio-politiska problem).