Trögt internet

#1 - 3 april 2009 23:04
Mitt internet (och firefox) har liksom blivit skittrögt och det kan ta flera minuter att komma från en sida till en annan. Vet nån vad det kan bero på?
#2 - 3 april 2009 23:54
Ipred... Storebror, du vet!
#3 - 4 april 2009 05:35
Samma dag som den lagen infördes så började min dator låta konstigt och ansträngt när jag använde internet, och den gör det fortfarande. Vet inte om det har nån koppling.

Dock har jag beställt nytt nätverks kort också så datorn ska kunna ta emot mer signaler från modemet.
#4 - 4 april 2009 07:17
Tror det var i förrgår som jag knappt kunde titta på Youtube, tog sååån lång tid för nånting att ladda![:(!] En liten låt tog väääldigt lång tid! :(
Man måste ju få i sig sin dagliga dos av Youtube!;)
(Och Zoopet!)
Min dator låter också konstigt ibland... Liksom piper till i saken... Kan bero på ny hårddisk, men tror inte det... Brukar låta så när T.ex. en "trojan" försöker komma in! :(
Guest
#5 - 4 april 2009 07:34
Här funkar de fint me 54mbits lina ;) Har inte märkt nån större skillnad på hastigheten, bara att ja inte kan öppna nån sida då o då. Vi får hoppas på att dom dumpar den där lagen..
#6 - 4 april 2009 08:24
och att komma in på internet tar 2 minuter.
#7 - 4 april 2009 10:07
3 guppy skrev:
och att komma in på internet tar 2 minuter.

Så illa är det dock inte för mig.
#8 - 4 april 2009 10:10
Är det därför att allt blivit så segt att komma in på internet är jättesegt för mig nu med, vi har alltid andra problem med datorn så jag trodde att det var som vanligt[:o]
Guest
#9 - 4 april 2009 13:50
Asså att öppna upp själva webbrowsern beror inte på lagen.. Bara e.v. när man byter sida.
#10 - 4 april 2009 13:52
Narii skrev:
Asså att öppna upp själva webbrowsern beror inte på lagen.. Bara e.v. när man byter sida.

Jaha, var beror den långa starttiden på då?
#11 - 4 april 2009 19:09
Min mozilla tar alltid en liten stund på sig att öppna. Men sen att byta sidor är inga problem. Det är inte så att era operatörer har någon störning. Kolla deras hemsida, brukar stå om driftstörningar.
#12 - 4 april 2009 19:17
Lagen har absolut ingenting att göra med din surftid om något så borde du kunna surfa snabbare eftersom den totala internettrafiken har minskat och det finns då mer platts i ledningarna utan att behöva köa.

Starttiden på dina program beror förmodligen på att du kör aldelles för många bakgrundstjänster på din dator, har för lite ramminne eller att den helt enkelt är för långsam.
#13 - 4 april 2009 21:08
Ipred innebär väl bara att upphovsmännen kan gå till domstol för att få ut namnen bakom ip-nummer.
FRA-lagen, när den nu sätter igång, kan kanske påverka eftersom allt ska genom någonsorts filter eller sökmotor och det krävde väl också en del investeringar av internetlevrantörerna har jag för mig?
Men med det sagt, internet har gått trögt här också ett tag. Senaste tiden så funkar det ett kort tag, typ minuter, sen börjar det sega för att sen tappa kontakten helt. Oftast så "ser" anslutningen ut att fungera och vid diagnos genom vista så säger den ofta att inga fel hittades.... Eller så är det olika saker, typ "sidan kunde inte hittas med DNS", "brandväggen måste ändras", eller något annat (ofta är DNS inblandat, vad nu det är....?)
Guest
#14 - 4 april 2009 22:23
Men nu är ju inte vista världens bästa OS heller.
Fra lagen är redan igång vad ja vet, den börja väl 1 januari?

http://sv.wikipedia.org/wiki/FRA-lagen
#15 - 4 april 2009 22:58
jag rekomenderar starkt att instalera plugin appen "fasterfox" till firefox, hjälper rätt mycket!
#16 - 5 april 2009 10:29
Kan berätta att problemet är löst och problemet var att det var så in i H*LVETE mycket bakgrundsprogram.

Annons