Tropheops microstoma "Otter Point"

admin
Christian Alfredsson
#1 - 19 augusti 2008 05:13
Jag har köpt en hane som är M/Cat och 5 st OB honor. Är det någon som hittar foto på dessa på nätet? Jag har bläddrat igenom alla akvarieböcker jag har och googlat efter bilder men hittar bara normalvarianten.

Kanske har ni den själva så jag kan få se ett kort?

Vill gärna se om alla hanar ser likadana ut eller om det är variation.
admin
Christian Alfredsson
#2 - 19 augusti 2008 20:22
En hona hade en hakpåse idag. Tog bara några dagar innan den lekte. Iofs var det stora jag köpte.
#3 - 19 augusti 2008 20:56
Och vi vill se bilder här i tråden på dina fiskar:)!
admin
Christian Alfredsson
#4 - 20 augusti 2008 04:31
Jag hade tänkt att skriva en artikel till Ciklidbladet och Zoopet om dem och då kommer det med bilder där. Roligare att hålla på dem. Jag tycker nämligen att de är väldigt vackra och undrar därför om det finns fler.
Bilagor:
#5 - 20 augusti 2008 10:37
Då är det bara att sätta sig i ett hörn och tjura så länge då;):D!
admin
Christian Alfredsson
#6 - 28 augusti 2008 17:22
Här kommer en dålig bild på den. Ska se om jag kan fota lite bättre. Den är så jädra snabb bara.
#7 - 29 augusti 2008 11:38
admin skrev:
Jag hade tänkt att skriva en artikel till Ciklidbladet och Zoopet om dem och då kommer det med bilder där. Roligare att hålla på dem. Jag tycker nämligen att de är väldigt vackra och undrar därför om det finns fler.

[COLOR=blue] [/COLOR]
[COLOR=blue][/COLOR]
[COLOR=blue]Finns det inte så får Zoopet bli först med att skriva om dem :p [/COLOR]
[COLOR=blue]Vacker var den:)[/COLOR]
admin
Christian Alfredsson
#8 - 29 augusti 2008 11:45
Den borde vara vanlig. Fanns massor där jag köpte den. Hittar den bara inte i böcker. Kan iofs vara så att m/cat varianten är enbart vanlig i handeln och inte i sjön.
#9 - 29 augusti 2008 11:46
Grymt snygg firre! :)

admin skrev:
Här kommer en dålig bild på den. Ska se om jag kan fota lite bättre. Den är så jädra snabb bara.
admin
Christian Alfredsson
#10 - 29 augusti 2008 13:37
Påminner i färger om din katale som du har som avatar.
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 29 augusti 2008 13:43
admin skrev:
Den borde vara vanlig. Fanns massor där jag köpte den. Hittar den bara inte i böcker. Kan iofs vara så att m/cat varianten är enbart vanlig i handeln och inte i sjön.

Alla MC är mycket ovanliga i sjön. Jag såg t.ex. inte en enda MC vid Otter Point.
admin
Christian Alfredsson
#12 - 29 augusti 2008 13:51
Hur kommer det sig att om man har en MC i akvarium så producerar den många yngel som är MC? Eller gör den inte det?
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 29 augusti 2008 13:57
admin skrev:
Hur kommer det sig att om man har en MC i akvarium så producerar den många yngel som är MC? Eller gör den inte det?

Första generationen efter en Vf MC hane ger kanske bara en MC-hane på 50, men när man är framme vid 100:e generationen på MC-hanar så finns det nästan bara sådana gener kvar och då blir nästan alla hanar MC.
Så om man har köpt en VF MC-hane och den bara ger MC-yngel då kan man nog ifrågasätta om den man köpte verkligen var VF.
#14 - 29 augusti 2008 14:14
Ja faktiskt.. :) Riktigt snygg iallafall! Hur ser honorna ut?

admin skrev:
Påminner i färger om din katale som du har som avatar.
admin
Christian Alfredsson
#15 - 31 augusti 2008 19:03
Fick flytta ut en hona som fått en del stryk idag.

Annons