tropica "plant stick/cards"

#1 - 11 maj 2005 16:58
Någon mer än mig som 'samlar' på dessa?

När jag var liten så samlade jag på ishockeybilder, men nu är det dessa som gäller, har bara åtta olika. (har tusentals hockey bilder fast jag aldrig vart intresserad av hockey=)

Nu hoppas jag självklart detta kommer bli den nya trenden hos alla barn som samlar på olika 'samlarbilder' .

Synd man inte får med några när man köper plantor som kommer från 'Nygards'
-----------------------------------------------------------------------
Vad jag egentligen undrar är:

Heter dom "Plant sticks/cards"?

'samlar' någon av er på dessa?

Har jag blivit galen ?
------------------------------------------------------------------------
Tur att man inte köper plantor bara för att få 'cards' (änsålänge iallafall) hehe.

Ha det gött!
#2 - 11 maj 2005 17:32
Jag har satt en av varje sort som jag haft på en nyckelring som hängde i mitt akvarieskåp. Nu vid flytt slängde jag dem, det hade blivit en ansenlig mängd.
MVH
Magnus
#3 - 11 maj 2005 20:55
[QUOTE
-----------------------------------------------------------------------
Vad jag egentligen undrar är:

Heter dom "Plant sticks/cards"?

'samlar' någon av er på dessa?

Har jag blivit galen ?
------------------------------------------------------------------------
Tur att man inte köper plantor bara för att få 'cards' (änsålänge iallafall) hehe.

Ha det gött![/QUOT

Hej. Man kan säkert få nån hjälp :D
Jag minns inte riktigt namnet på dessa åtråvärda saker men när jag jobbade på plantskola tror jag att vi bara kallade dom växtetiketter men det finns säkert ett tjusigare namn. Jag som då är lite till åren har stor nytta av dessa etiketter för jag minns aldrig all info om de olika plantorna så jag samlar också men som sagt av andra skäl, eller kanske du har samma orsak:D
Annelie
#4 - 12 maj 2005 06:38
Ni som inte sett det så har Tropica en förklaring till all information dom sätter på sina stickor:
http://www.tropica.com/article.asp?type=aquaristic&id=525

Dom där figurerna högst upp kommer jag ihåg att jag var väldigt konfunderad över.
#5 - 12 maj 2005 09:04
Hejsan.

Smart ide det där med nyckelringen Tropfrog!

Jag sparar dom för att jag tycker dom är snygga, samt att man får lite snabb info om man skulle behöva eller inte orkar kolla i en bok/internet.

Tack defdac, har letat efter den länken som f*n...

Någon mer som 'samlar'? 8-)
#6 - 12 maj 2005 10:33
[QUOTE=destination]Någon mer som 'samlar'? 8-)[/QUOTE]
Har nog en bunt därhemma någonstans... men en hel del har nog åkt i papperskorgen efter att växterna planterats.
#7 - 29 juni 2005 18:32
[QUOTE=petnym]Har nog en bunt därhemma någonstans... men en hel del har nog åkt i papperskorgen efter att växterna planterats.[/QUOTE]
Hittade 35 st i en bunt när jag grävde bland akvariegrejorna...
#8 - 29 juni 2005 22:24
[QUOTE=petnym][QUOTE=petnym]Har nog en bunt därhemma någonstans... men en hel del har nog åkt i papperskorgen efter att växterna planterats.[/QUOTE]
Hittade 35 st i en bunt när jag grävde bland akvariegrejorna...[/QUOTE]

Jasså, själv har jag bara fått en ny till "samlingen" =)
#9 - 29 juni 2005 22:35
hahaha mina brukar inte överleva så länge är rätt destruktiv :rolleyes:

och så kommer jag ihåg va har i akvariet.

Annons