Trött på telefonkatalogen?

#1 - 1 december 2007 20:42
Guest
#2 - 1 december 2007 20:59
Tack för tipset! Men jag vill nog ha den.
Men däremot skulle man kunna få stoppat all direktreklam på ett lika smidigt sätt!!
#3 - 1 december 2007 21:06
Mycket av den oadresserade reklamen slipper du om du sätter upp en "Nej tack till reklam" på dörren/brevlådan. Den adresserade är knepigare, men det går, man ska kolla upp från vilket ställe de fått namnet/adressen och kontakta dom som lämnat ut adressen.
#4 - 2 december 2007 01:24
Sonja skrev:
Mycket av den oadresserade reklamen slipper du om du sätter upp en "Nej tack till reklam" på dörren/brevlådan. Den adresserade är knepigare, men det går, man ska kolla upp från vilket ställe de fått namnet/adressen och kontakta dom som lämnat ut adressen.

Ett annat sätt är bunta ihop all adresserad reklam som kommer utan att man vill. En gång i veckan dumpar man tillbaks den i en postlåda på stan. Till slut kommer Posten, Citymail eller vilka det nu är som sprider skiten att tröttna.
#5 - 3 december 2007 16:16
Pegrasus skrev:
Ett annat sätt är bunta ihop all adresserad reklam som kommer utan att man vill. En gång i veckan dumpar man tillbaks den i en postlåda på stan. Till slut kommer Posten, Citymail eller vilka det nu är som sprider skiten att tröttna.

ett vettigare sätt är att blockera adressen i nixregistret, nu finns det nämligen ett för adresserad reklam med... o till skillnad mot nix-spärren för telefon hänger den här med vid en flytt.
http://www.swedma.se/site.aspx?id=30
#6 - 3 december 2007 19:12
Men allvarligt hur många använder telefonkatalogen nu på 2000-talet. Om jag ska ha tag i ett nummer snabbt så finns det två bra adresser nämligen www.hitta.se eller www.eniro.se eller så ringer man 118 118.
#7 - 3 december 2007 19:27
Inte vi i alla fall så nu är den avbokad.
Nu får man bara hoppas att det inte dlir längre strömavbrott:)
Agneta
#8 - 3 december 2007 19:56
telefonkatalogen är jätte bra när man ska jämföra genomslag i olika hagelpatroner..... fast det kanske det inte är så många som gör här
#9 - 3 december 2007 21:22
Har ingen hagelbössa för tillfället. Men är inte svarta Gyttorp bäst? Telefonkataloger har alltid funkat bra till att palla upp sönderfestade soffben med också. Eller bygga broar till bilbanor med. Går att slå ihjäl flygfän med också, fast nu har det ju kommit såna där elektriska grejor som är både roligare och effektivare. För övrigt förstår jag inte vitsen med reklam? Kan vara praktiskt att skydda parketten med vid vattenbyte eller om man målar nåt att ha som underlägg. Men det kan ju knappast vara därför nån idiot betalar för att det ska distribueras? TV-reklamen måste nog vara allra värst. Om man vill ha badwill så har man ju lyckats med de retarderade budskap de oftast framför. Såg idag att 86% ville kunna spola förbi reklamen. Man kan ju då fundera över om det är reklamen i sig som folk stör sig på, eller de imbecilla inslagen som visas? Intressant att de i reklambranchen kan tjäna så mycket pengar (om det nu verkligen är så??). Det måste ju vara en karriär för antingen vilken idiot som helst som misslyckat i plugget eller som besitter totalt förakt för mänskligt intellekt.

Jo nix fungerar ju bra, det ringer ALDRIG nån nuför tiden (obs ironi), och dessutom behövs det mer civil olydnad i pk Sverige.
Guest
#10 - 3 december 2007 22:28
Pegrasus skrev:
Jo nix fungerar ju bra, det ringer ALDRIG nån nuför tiden (obs ironi), och dessutom behövs det mer civil olydnad i pk Sverige.

Hoppas du haft en bra dag! :)

Men jag har precis som "Sickan" kommit på en plan. (Läste nåt liknande på ett annat forum, som jag har ändrat lite)
Jag längtar verkligen tills dom ringer mig, om det är en tjej som ringer:

- Jag ringer från företaget, (Direkt avbryter du dom, med denna dialog.)
Jag: -Vad heter du?
-Åsa
Jag: -Är du på jobbet nu?
-Ja!
Jag: -Hur länge jobbar du till?
-Klockan 20.00
Jag: -Då är du hemma efter 21.00?
-Ja det är jag.
Jag: -Kan jag ringa dig då?
Svaret blir ju garanterat NEJ.

Detta sätter de helt ur balans.
Om de inte fattar fortsätter du:

Jag: -Du vill alltså inte att jag ringer dig på kvällen efter jobb?
Sen kan du bara säga:
-Nej jag vill heller inte att någon ringer mig på kvällen efter jobb, sen lägger du bara på luren.

Om det är en kille som ringer så kör jag stenhårt med:
-Är du singel?
Svarar han nej, så säger jag:
-Vet din tjej om att du ringer en singel-tjej så här sent på kvällen?
-Om jag får numret så kan jag ringa o berätta det för henne...

Eller:
Är du singel?
-Ja
Jag: - Varför då? Hur länge har du varit singel? Fått några valkar än? Vill ingen ha dig? Hur ser du ut? Är du tjock? Hur gammal är du? O.s.v...

(Sorry, tråden spårade visst ur...)
#11 - 3 december 2007 22:31
Visst spårade den ut, men det var kul läsning:D!
#12 - 4 december 2007 12:28
Rofl! :D
#13 - 4 december 2007 12:49
det absolut tristaste (tycker jag iaf) med telefonreklam (innan jag reggade mig på nix) är att jag inte har fått några pengar från vare sig Tele2 eller Glocalnet ännu.

Ungefär så här gick diskussionen för ett par år sedan när de ringde mig sent en kväll:

- Hej, det är från Tele2. Vi har världens bästa erbjudande på mobilsamtal.

- Jaha (nu flyger fan i mig), vaddå erbjudande.

- Vi kan nu erbjuda en bättre deal på mobilsamtal än någon annan !! Vi kan garantera att du tjänar pengar direkt.

- Jasså, så du menar att vilken jag ringer med så ska ni se till att jag tjänar pengar på att byta till er ?

- Ja, jag garanterar att du tjänar på att byta till mig.

- Bra ! Då undrar jag hur mycket pengar ni kommer att skicka till mig ?

- Vaddå skicka pengar ?

- Jo, du GARANTERADE att jag skulle tjäna pengar. Min mobil kostar inget för mig. Den betalar företaget. Alltså, för att jag skall tjäna pengar, så måste ni skicka pengar ju.

- Men, så är det ju inte (man hör hur han skruvar på sig i luren nu)

- Du, nu skall du ha det klart för dig att: 1) Du har GARANTERAT mig pengar. 2) Jag spelar in alla mina samtal 3) Muntliga löften är juridiskt sätt bindande, särskilt om dom är inspelade. Så, hur mycket skickar du ??

- Men jag kan ju inte skicka pengar till dig.

- Men du garanterade ju mer pengar till mig.

- Men det var inte så jag menade.

- Det spelar ingen roll. Jag är affärsjurist. Du har bokat in ett avtal, inspelat med din röst, med mig. Nu har du två val. 1) Tala om hur mycket pengar du skall skicka. 2) Acceptera en stämning pga avtalsbrott. Vilket ska du ha.

- Men......(man nästan ser hur svetten rinner ner i pannan på honom).

- Inga men, hur skall du ha det ??

- Jag ber min chef ringa dig.

Fram tills idag har jag inte hört av dom.

Man kanske skulle stämma dom.......:p
Guest
#14 - 4 december 2007 13:12
@Kensa
Nice!!! Har med gjort nåt liknande, man riktigt hör hur svetten rinner i pannan på dom! :D;)
#15 - 4 december 2007 13:23
en annan variant är det som min far råkar ut för med jämna mellanrum.
min far har ett eget företag. han använder Tele2 som operatör på både den fasta linan som mobilen, och numera även bredbandet. ibland ringer det folk från just Tele2.

- Hej, vi är från Tele2. Vi har nu ett kampanjerbjudande på mobilsamtal för företag.

- Intressant, säger min far, vilka taxor pratar ni om nu ?

- För ett mobilsamtal inopm sverige så kan du ringa för enbart 23 öre per minut.

Min far är ordningsam, han plockar omedelbart fram den existerande taxan.

- Det låter ju bra, säger min far, det är ju faktiskt 8 öre billigare än idag. Det tar jag.

- Fint, säger säljaren, ska vi ordna det här och nu, jag kan flytta abbonomanget direkt till oss.

- Det behöver du inte göra, du kan gå in på avtalsnummer 123456 och skriva in den nya taxan.

- Vad menar du ?

- Jag har redan Tele2, avtalsnummer 123456. Bara att ändra.

- Men erbjudandet gäller inte för Tele2 kunder.

- Det sa du inte.

- Nej men så är det tyvärr.

- Men varför ringer du mig då ?

- Jag vet inte.

- Du, jag spelar in detta samtal (han har lärt av mig), nu har du erbjudit mig ett avtal med en viss kostnad, jag har accepterat, nu är du så god och fixar detta.

- Men det kan jag inte.

- Bra, då kan du förklara för din chef varför Tele2 blir stämda för avtalsbrott.

- Men du kan inte stämma oss.

- Jodå.

- Vänta lite.

-------

- Du, jag har ändrat på ditt vanliga avtal, du får det vi har erbjudit dig.
#16 - 4 december 2007 13:39
Ha-ha! Totalt ägd :D

//C
#17 - 4 december 2007 13:41
det märkliga med Tele2 är att de ringer ungefär 1 gång i kvartalet till fadern min.

varje gång är det samma visa.
#18 - 4 december 2007 16:27
Så nu har ja oxå avbokat mig från telefonkatalogen.....vad ska man me den till när det finns internet och 118 118.
#19 - 4 december 2007 17:08
Kommer en hel del jobbiga/konstiga samtal till 118 118 oxå så inte bara hem. Tänker på försäljarsamtalen tidigare.
#20 - 4 december 2007 18:51
Jag tycker fortfarande det finns plats för telefonkatalogen.
Det är inte så himla enkelt att hitta t ex en lämplig cykelreparatör i en "ny" stad.
Eller att få en överblick över vilka akvarieaffärer som huserar där - dom flesta annonserar.
Om man vill begå styrkeprovet att riva sönder en katalog dock skall den visst in i ugnen ett slag - glömt temp och tid tyvärr.
Och sedan är det inte alltid internet fungerar som det ska.
#21 - 4 december 2007 18:53
Det värsta kanske är alla erbjudanden att bespara miljön papper (som ju återvinns) genom att anmäla sej till e-lönebesked eller liknande när producenten ifråga förmodligen är mer ute efter att spara på portot...

Annons