TV i Kväll kl. 19.20 TV4

onlyme
#1 - 1 februari 2009 16:32
Äger du en dunjacka eller funderar på köpa en?
Vet du hur de får dunet till just DIN jacka?
Inte? Sanningen är inte så tjusig..

Jag såg Kalla Faktas reklam i veckan om vad det ska handla om och fick rejäl ångest! Skulle någon göra så emot min fåglar, ja det minsta jag kan säga att jag skulle bli väldigt arg......

Läs denna länk och kolla gärna på Kalla Fakta kl. 19.20 på TV4 ikväll!
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1451519/har-plockas-gassen-levande-djurplageri
#2 - 1 februari 2009 16:42
Sett trailern och ser inte trevligt ut. Men finns nog mycket man inte skulle vilja se när det gäller både med djur/människor inblandat annat oxå
#3 - 1 februari 2009 17:58
onlyme skrev:
Äger du en dunjacka eller funderar på köpa en?

Vet du hur de får dunet till just DIN jacka?

Inte? Sanningen är inte så tjusig..

Jag såg Kalla Faktas reklam i veckan om vad det ska handla om och fick rejäl ångest! Skulle någon göra så emot min fåglar, ja det minsta jag kan säga att jag skulle bli väldigt arg......

Läs denna länk och kolla gärna på Kalla Fakta kl. 19.20 på TV4 ikväll!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1451519/har-plockas-gassen-levande-djurplageri

Detta gäller väl det mesta, nästan mer skrämmande att folk måste kolla på sensationsprogram på tv, eller läsa om "chocksyner" på aftonblaskan för att förstå hur det ligger till

Hur tror ni senaste kycklingfiléen ni käkade mådde under dom månaderna den "levde"?
Hur tror ni arbetarna på Sri lanka gillar att plocka erat te?
Hur bra har kineserna det som satte ihop din senaste tv?

Osv osv.

Jag bara drar exempel nu så klart, många kineser tex. (det bor ju ett gäng där) har det alldeles förträffligt så klart.

Man skall inte heller lura sig med att tex köpa "krav"-märkt, eller Fair Trade bara..
Bara massa bluff det med ofta.
Pengar styr.

Oj jag låter som en taliban som käkat taggtråd till frukost :)
Jag är dock ingen vegan, plogbillsaktivist, PETA -associerad eller något i den stilen :)
Bara upplyst.

Så himla löjligt att "folk" får för sig att inte köpa israeliska apelsiner bara för att dom krigar nu.

Mmmm, det hjälper nog...

Mina 2 cent.. Spy galla på mig nu ;)
#4 - 1 februari 2009 18:02
Om man tittar på det här eller annat liknande sitter man såklart och tycker (censur) om det. Men sen rullar allt på som vanligt och alla är nöjda och glada. Även jag åt att köpa billigt ändå
#5 - 1 februari 2009 18:44
Fyfan vad hemskt, tittar på det nu. Det finns ju så mycket konstgjort som man kan göra istället för äkta dun och som blir lika bra.

För jävligt är vad det är.

Och tvångsmataren verkade glad över det han gjorde när han tryckte ner ett järnrör säkert 40 cm ner i halsen och pressade ut majsgröt.
#6 - 1 februari 2009 18:45
Hädanefter skall jag alltid slakta min köttfärs själv
#7 - 1 februari 2009 19:44
MattiasL skrev:
Hädanefter skall jag alltid slakta min köttfärs själv

det gör vi å djuren har gått i hagen å haft det gott under sitt liv,sen snabbt utan de hinner tänka
onlyme
#8 - 1 februari 2009 22:20
Bowman skrev:
Detta gäller väl det mesta, nästan mer skrämmande att folk måste kolla på sensationsprogram på tv, eller läsa om "chocksyner" på aftonblaskan för att förstå hur det ligger till

Hur tror ni senaste kycklingfiléen ni käkade mådde under dom månaderna den "levde"?

Hur tror ni arbetarna på Sri lanka gillar att plocka erat te?

Hur bra har kineserna det som satte ihop din senaste tv?

Osv osv.

Jag bara drar exempel nu så klart, många kineser tex. (det bor ju ett gäng där) har det alldeles förträffligt så klart.

Man skall inte heller lura sig med att tex köpa "krav"-märkt, eller Fair Trade bara..

Bara massa bluff det med ofta.

Pengar styr.

Oj jag låter som en taliban som käkat taggtråd till frukost :)

Jag är dock ingen vegan, plogbillsaktivist, PETA -associerad eller något i den stilen :)

Bara upplyst.

Så himla löjligt att "folk" får för sig att inte köpa israeliska apelsiner bara för att dom krigar nu.

Mmmm, det hjälper nog...

Mina 2 cent.. Spy galla på mig nu ;)

Bowman.. Tänker absolut inte spy galla på dig. Det du skriver är sant och även det tåls att tänka på!

Personligen har jag vetat länge om detta med att gäss plockas levande för sen kunna plockas igen. Det är därför jag undviker kläder, kuddar osv med dun i.
Men det finns nog ett flertal som inte har vetat om detta och bra om de får upp ögonen om det.

Sen hur t ex kycklingar, nötboskap, lamm osv slaktas är nog ingen "skön historia" det heller och kan nog förbättras. Har en aning om t ex hur kycklingar behandlas den sista tiden i sitt liv och därför har jag börjat fundera på att sluta köpa kyckling.

Sen kan jag hålla med dig där om apelsinerna..
#9 - 1 februari 2009 22:45
onlyme skrev:
Bowman.. Tänker absolut inte spy galla på dig. Det du skriver är sant och även det tåls att tänka på!

Personligen har jag vetat länge om detta med att gäss plockas levande för sen kunna plockas igen. Det är därför jag undviker kläder, kuddar osv med dun i.

Men det finns nog ett flertal som inte har vetat om detta och bra om de får upp ögonen om det.

Sen hur t ex kycklingar, nötboskap, lamm osv slaktas är nog ingen "skön historia" det heller och kan nog förbättras. Har en aning om t ex hur kycklingar behandlas den sista tiden i sitt liv och därför har jag börjat fundera på att sluta köpa kyckling.

Sen kan jag hålla med dig där om apelsinerna..

Skönt att du har koll med! :)
Inlägget var ju inte riktat åt dig iofs, din "citering" hängde bara med.

Som sagt, mycket, eller kanske till och med det mesta, är helt åt hel#¤#%& i vår värld.
onlyme
#10 - 1 februari 2009 22:56
Bowman, det förstår jag att det inte heller var. Alltså att det var inte riktat emot mig som person!

Jag har rätt bra koll, tror jag.

Varför jag valde att tipsa om Kalla Fakta och skrev om det är för att det första är för oskyldiga fåglar plågas både en och fem gånger innan de slaktas och innan det blir tvångsmatade för att för folk ska få gåsleverpastej/paté.

Det funkar t ex att använda en ytterjacka i konstgjort material som är lika duglig som en svindyr CanadianGoosejacka. Enda skillnaden är nog att man får sätta på sig en extra tröja under jackan i det konstgjorda materialet.. Det gör jag och har bra samvete för jag har en vanlig enkel jacka UTAN dun i!
#11 - 1 februari 2009 23:03
Jag har dunjackor, dunkuddar, duntäcken. Jag äter kycklingfilét i mängder, ägg i mängder, all annan typ av kött med.. I mängder...
Jag skiter i det mesta tyvärr. Dock så är jag införstådd i det.

Konstigt nog föressten, köper jag aldrig torsk, ej heller tonfisk och skulle aldrig få för mig att köpa hajfenssoppa tex..

Vet inte varför jag bryr mig om vissa saker faktiskt.

Jaja. Så kan det va..

Annons