TV-program: Akvariebygge med motorsåg

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 20 januari 2005 19:44
Nåja rubriken är kanske lite tillspetsad men imorgon fredag (21/1) kl. 19.00 i kanal 5 så visas i programmet "Monster House" hur man med hjälp av bl.a. en motorsåg får upp ett "gigantiskt saltvattensakvarium i vardagsrummet":cool: .
#2 - 20 januari 2005 20:37
det ska man nog hinna se innan man måste iväg och spela match:)
(i annat fall får man väl strunta i matchen;) )
#3 - 20 januari 2005 20:40
[QUOTE=malawi´n]det ska man nog hinna se innan man måste iväg och spela match:)
(i annat fall får man väl strunta i matchen;) )[/QUOTE]

Det är lugnt, iom att det är på femman lär det gå i repris 1624ggr ;)
#4 - 20 januari 2005 21:01
Låter intressant. Det får man inte missa :)
#5 - 20 januari 2005 21:58
Jahopp, som vanligt missar man intressanta program pga att man ej har mer än 1,2,4:an. Man kanske ska åka till siba å "provsitta/provtitta" soffa/tv hos dom en stund :)
#6 - 21 januari 2005 17:17
Jaha, då börjar det om 40 minuter. Håller på att poppa popcorn att ha framför tvn ;)
Tänkte bara påminna...
#7 - 21 januari 2005 19:02
Jaaha var var det gigantiskt saltvattensakvarium inte såg jag nått. Dessutom så var det ett uselt program.....
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 21 januari 2005 19:34
[QUOTE=petshop]Jaaha var var det gigantiskt saltvattensakvarium inte såg jag nått. Dessutom så var det ett uselt program.....[/QUOTE]

Missade själv första halvtimmen - men i den andra förekom det i alla fall inget akvarium överhuvudtaget
#9 - 21 januari 2005 19:37
Återkom med ny tid ifall det var utbytt eller något.
#10 - 21 januari 2005 20:37
Det var då den värsta ombyggnaden av ett hem jag sett... Fy F*n :)
#11 - 21 januari 2005 21:23
Såg bara slutet, och det enda jag skulle kunna tänka mig är 42-tums plasman. Allt det andra hade jag slängt på tippen. Omedelbart.
#12 - 21 januari 2005 21:29
Det var ju första avsnittet i en serie så man kan kanske anta att akvarie-programmet kommer senare... tänk om dom gör likadant fast med akvarier nästa gång :D Akvarie i sovrummet, i köket, istället för tv, som matbord (!!!) *suck* Det vill jag se i så fall...
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 21 januari 2005 21:53
[QUOTE=Lenita]Det var ju första avsnittet i en serie så man kan kanske anta att akvarie-programmet kommer senare... tänk om dom gör likadant fast med akvarier nästa gång :D Akvarie i sovrummet, i köket, istället för tv, som matbord (!!!) *suck* Det vill jag se i så fall...[/QUOTE]
I reklamen för programmet så stod det att det skulle handla om akvariet denna gång
#14 - 21 januari 2005 22:16
[QUOTE=nilssonnet]Såg bara slutet, och det enda jag skulle kunna tänka mig är 42-tums plasman. Allt det andra hade jag slängt på tippen. Omedelbart.[/QUOTE]

Det finns ju akvarier på DVD :)
#15 - 22 januari 2005 14:28
[QUOTE=nilssonnet]Såg bara slutet, och det enda jag skulle kunna tänka mig är 42-tums plasman. Allt det andra hade jag slängt på tippen. Omedelbart.[/QUOTE]

Nja, den där köksön var klart godkänd, men resten såg aaningen tacky ut
#16 - 24 januari 2005 09:28
Dte var roligare att sitta och titta på Discovery, där de visade ifrån Dubai, det där enorma lyxhotellet ( vad-tusan-var-namnet-på-det-nu-igen ?? ) som de byggt där. Inne i det hotellet så finns det ett saltvattenskar på 230 000 liter !!
Huvudattraktionen där är en Napoleonfisk som heter Wally. En "nätt" liten fisk på en sisådär 25 kilo, fick transporteras dit med egen respirator, från det att de fångat han i havet.
Sen på Animal Planet så var det om Costa Ricas Crocodiles, men med mycket inslag av det fiskliv som finns i floderna där dessa krockodiler lever. Bland annat om vilda Zebracilklider, deras lek och yngelvård, samt även de större ciklidarter som jagar zebracikliderna.
Skojsigare att se sånt än någe hysteriskt amerikanskt skränprogram.:):):):):):)
#17 - 24 januari 2005 10:25
Vad jag kunde se/förstå av hemsidan till "Monster House" så kommer förmodligen akvariebygget i avsnittet "Under The Sea House" (lite osäker då det inte var så detaljerad info).
Detta avsnittet är betecknat som Episod 15 och det som sändes i fredags var Episod 1.
Så om man vill se akvarieprogrammet så får man ha lite tålamod (dvs om jag har rätt).

Länk till hemsidan: http://www.origprod.com/monsterhouse.html

Annons