Tvåhövdad guppy i Malmö!

Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 20 september 2007 08:24
#3 - 20 september 2007 12:01
Jo har sett ett och annat tvåhövdat.
#4 - 20 september 2007 13:37
Har sett att personen som har denna stackars fisk ska sälja den för högserbjudande.
#5 - 20 september 2007 14:18
Snällare/bättre att avliva den
#6 - 20 september 2007 14:34
eriahl skrev:
Snällare/bättre att avliva den

Varför det? Det finns många missbildade fiskar i akvarier som anses vara hur friska som helst...
#7 - 20 september 2007 14:50
Har själv fått fram ett och annat tvåhövdat guppyyngel så ser inte varför det skulle vara något specielt med det? De med två huvuden och de som är ihoppsatta skulle knappast överleva till vuxen ålder.
Tvivlar starkt på att ynglet kommer överleva till vuxen ålder och tycker bara att det är dumt att försöka tjäna pengar på den.
#8 - 20 september 2007 14:54
Finns det verkligen nån som kan vara så dum att han går på denna ?

http://www.blocket.se/vi/13488274.htm?ca=23_11_s
#9 - 20 september 2007 17:04
Ja, det är väl snarare dumt att sälja den eftersom den förmodligen inte kommer att överleva, en flytt till nytt akvarium känns ganska risky även för ett friskt 1-veckas guppyyngel.
#10 - 20 september 2007 17:07
*haha* Vilken lirare.. Sälja ett yngel som max är några millimeter och som säkerligen INTE kommer leva till vuxen ålder..

Shit.. Folk är verkligen pengakåta!
#11 - 20 september 2007 22:00
Vore spännande om man kunde få veta ifall någon köper den + för hur mkt i så fall
#12 - 21 september 2007 06:43
Det förekommer ju tvåhövdade ungar av många olika djurarter, så varför inte guppysar? Kul att se, men jag tycker inte det var någon direkt sensation....
#13 - 21 september 2007 11:56
Guppysar är nog de vanligaste som får ihoppsatta/tvåhödade yngel. Det är inget man borde reagerar på att ett litet guppyyngel har två huvuden eftersom det är rätt vanligt men ofta så äts såna yngel upp väldigt fort men har man honan i en yngelkasse kan man få se de ligga på bottnen av den.
Yngel bryr jag mig inte om men när man hittar äldre djur med två huvuden är det rätt intressant.
#14 - 21 september 2007 17:54
Zwitta skrev:
Guppysar är nog de vanligaste som får ihoppsatta/tvåhödade yngel. Det är inget man borde reagerar på att ett litet guppyyngel har två huvuden eftersom det är rätt vanligt men ofta så äts såna yngel upp väldigt fort men har man honan i en yngelkasse kan man få se de ligga på bottnen av den.

Yngel bryr jag mig inte om men när man hittar äldre djur med två huvuden är det rätt intressant.

Har du fått tvåhövdade yngel ofta? Det borde tyda på en grav degenerering i din guppystam, men det vore kul att se en vuxen tvåhövdad guppy någon gång....;):D
#15 - 22 september 2007 11:17
Fick det förut när jag hade 'vanliga' stora guppysar från affären och stoppade honorna som skulle föda i yngelkasse. De med två huvuden och andra deformerade brukade inte kunna simma så bra utan låg mest på bottnen tills de dog eller tills jag tog ur de ur yngelkassen och lät de vuxna äta upp dem.
Nu har jag mindre guppysar som är lite blandning med endlers och har inte sett några konstiga yngel från dem. Men de föder fritt i akvariet så antar att om det blir några deformerade yngel så äts de nog upp snabbt.

Annons