Tycker hotmail att Kjell Fohrman skickar spam?

#1 - 13 augusti 2004 17:24
Hallå

Noterade att hotmail hade satt upp kjell.fohrman@zoopet.com på skräppostlistan i mitt konto.Jag är helt säker på att jag inte har klickat iaf.Kolla ni som har hotmail om ni också har det så
Fredrik
#2 - 13 augusti 2004 17:26
Hur kollar man det?
#3 - 13 augusti 2004 17:30
Tryck på alternativ längst upp till höger och sen spärra avsändare.Ett annat test är att prenumerera på nått ämne och kolla om mailet kommer fram.Hamnar det i skräppost mappen så är det bara att ta upp mailet och klicka på inte skräppost så är det lugnt
Fredrik
#4 - 13 augusti 2004 17:30
Ursprungligen skickat av fredrikakesson

Hallå

Noterade att hotmail hade satt upp kjell.fohrman@zoopet.com på skräppostlistan i mitt konto.Jag är helt säker på att jag inte har klickat iaf.Kolla ni som har hotmail om ni också har det så

Fredrik

Finns många mail som man "ska" ha som kommer i skräppostlistan.
Vet inte hur Hotmail väljer vart det ska komma. Men det är inte
det att Kjell skickar spam. :)
#5 - 13 augusti 2004 17:32
Nä det skrev jag inte heller.Men helt plötsligt tyckte dom att det va spam.Funkade igår och sen idag så hamnade de i skräppost mappen.
Fredrik
#6 - 13 augusti 2004 17:41
Eftersom det kan bli många mejl från "Kjell" då man prenumererar på olika ämnen - så kan det finnas någon som räknar antalet mejl som skickas.
Sedan kan några av misstag rapporterat "Kjells" mejls som spam.
Yahoo respekterar fortfarande "Kjells" mejl. men vad händer om det - av misstag - hamnar på någon av de servrar som rapporterar spam - då går det mesta åt helvete -
<b>Helst borde rubrikerna varieras på något sätt - så att möjligen detta inte sker...</b>
#7 - 13 augusti 2004 18:27
jag fick 13 brev samtidigt av samma brev så nåt e fel
#8 - 13 augusti 2004 18:50
Jag har också märkt att mailservern som de automatiska mailen skickas ifrån ibland blir svartlistad och mailen fastnar i mitt filter på spamcop.net. För att den ska bli svartlistad på spamcop måste ett visst antal mail från den servern bli rapporterade som spam under en viss tid.
#9 - 13 augusti 2004 19:05
Det beror säkerligen på att många prenumererar på forumet. Men oavsett vilken avsändaradress vi skulle ha så skulle det bli klassat som spam då det är många mail som skickas från oss varje dag.
#10 - 15 augusti 2004 18:14
Det är samma sak om någon mailar mig från min profil i Zoopet... somliga brev hamnar i min vanliga hotmailkorg... och somliga hamnar i massutskicksmappen...
Innan jag hade koll på systemet riktigt så tömde jag den mappen utan att kolla... men nu går jag igenom den så att jag inte missar mailen från zoopetarna...
#11 - 15 augusti 2004 18:16
Har ni ingen white-list hantering på era mail-konton? ;-)
#12 - 15 augusti 2004 19:36
Ingen white list bara blacklist som hotmail förser mig med
Fredrik
#13 - 15 augusti 2004 19:48
Se där, ännu en anledning till att inte välja Hotmail... ;-)
#14 - 15 augusti 2004 19:49
Gammal synd.....
Fredrik

Annons