Tyst pump 8000-15 000 lph

#1 - 9 september 2014 15:45
Någon som vet av en tyst pump i denna storleksordning? Den kommer att sitta placerad typ 30cm från mitt bakhuvud när jag tittar på tv så ju tystare desto bättre..
#2 - 9 september 2014 16:16
Vad menar du med pump? Pumpskalle, streamer eller något annat?
#3 - 9 september 2014 16:33
Pump som powerhead.. Den ska trycka vattnet ur karet upp i droppfiltret :)
#4 - 9 september 2014 16:33
..Ja det kan man ju undra men kanske tröttnat på dammpumpen:p? Ahh jag skulle välja att köra fler mindre pumpar eftersom de stora monstren genererar ju alltid mera ljud. Har iofs hört att deltec ska vara tysta men då får man ju vara beredd på rördragning utanför karet... http://www.theaquariumsolution.com/deltec-e-flow-16

Edit: Ja där fick man svaret... man är för klen i motoriken helt enkelt;)
#5 - 9 september 2014 16:45
Först blev jag irriterad när jag inte hittade priset, sen blev jag irriterad när jag hittade priset.. Matematiskt kan man säga att det inte hände någonting alls känslomässigt pga dubbla negationer..

Herrejävlar, ingår jessica alba!!??

haha, förlåt åheim, jag är jättetacksam för hjälpen men säg 3000kr som maxgräns då haha.. Herregud 10 papp!
#6 - 9 september 2014 16:50
Jag hade ju en dammpump innan som inte lät alls.. Sen havererade den 00:10 dagen innan jag skulle tillbaka till jobbet efter semestern.. Då är man inte så kräsen med vad man kopplar in haha.. Den fungerar utmärkt (laguna 11000lph) men dessvärre låter den som om man skulle köra ett element i mixern med en underton av bombräd..

Jag tänkte att jag skulle göra ett lite mer genomtänkt inköp denna gång..
#7 - 9 september 2014 16:53
Först blev jag irriterad när jag inte hittade priset, sen blev jag irriterad när jag hittade priset.. Matematiskt kan man säga att det inte hände någonting alls känslomässigt pga dubbla negationer..

Herrejävlar, ingår jessica alba!!??

haha, förlåt åheim, jag är jättetacksam för hjälpen men säg 3000kr som maxgräns då haha.. Herregud 10 papp!
OOoops kollade aldrig priset[:o] Men vilken jävla pump och e serien kunde man ju dessutom köra i vatten också ju:) Bara för lite skoj
" target="_blank">
#8 - 9 september 2014 17:08
Får väl hoppas att nån som har en riktigt kraftig pump och är nöjd med den kan tipsa dig, men dessa två tycker jag verkar shyssta. http://www.dammbutiken.se/index.php?main_page=product_info&cPath=1_138&products_id=1341

http://www.dammbutiken.se/index.php?main_page=product_info&cPath=1_138&products_id=1227
#9 - 9 september 2014 17:08
Hahaha.. Ja den är säkert superbra men jämför man med en ocean runner eller andra saltpumpar för en femtedel av priset hoppas jag någonstans att den byter om på nätterna och bekämpar brott för det priset för så mycket bättre kan den inte vara..

som sagt uppskattar jag din hjälp enormt men jag har bara tillgång till människopengar just nu..
#10 - 9 september 2014 17:16
Någon som vet av en tyst pump i denna storleksordning? Den kommer att sitta placerad typ 30cm från mitt bakhuvud när jag tittar på tv så ju tystare desto bättre..

Har ju en rejäl pump till en stor webasto dieselvärmare, tror specen säger 6000l/tim vid 1 bar tryck... Vad jag kommer ihåg var den tyst vid provkörning i en hink, den sekund eller två det tog innan hinken var tömd.
I och för sig 24V dc

Finns en firma i Högdalen som tillverkar elvärmare för bussar, deras pumpar är 230 och liknande spec. Också tyst. De håller till bredvid bilprovningen 'bakom' husvagnstillbehörsfirman.

Båda är rejäla grejor gjorda för att klara pumpa 90 grader varmt vatten likväl som -25 grader kallt i år i följd.
#11 - 9 september 2014 17:34
Och jag hittade aquaels dammpumpar och är de som deras andra pumpar så är de driftsäkra och väldigt tysta och fås för en människopeng :d! http://djurmaxi.se/akvarium-tradgardsdamm-c-339_668.html

Eheim compact tror jag kan vara nåt också, (har en själv, visserligen bara på 2000, men den går mjukt och tyst) 2st på 5000 kanske?
#12 - 10 september 2014 14:07
simpson skrev:
Har ju en rejäl pump till en stor webasto dieselvärmare, tror specen säger 6000l/tim vid 1 bar tryck... Vad jag kommer ihåg var den tyst vid provkörning i en hink, den sekund eller två det tog innan hinken var tömd.

I och för sig 24V dc

Finns en firma i Högdalen som tillverkar elvärmare för bussar, deras pumpar är 230 och liknande spec. Också tyst. De håller till bredvid bilprovningen 'bakom' husvagnstillbehörsfirman.

Båda är rejäla grejor gjorda för att klara pumpa 90 grader varmt vatten likväl som -25 grader kallt i år i följd.

Grym pump som pumpar -25 grader kallt vatten ;)
#14 - 11 september 2014 09:36
Jag har beställt en faktiskt.. En polare rekommenderade en jebao eco.. Den var nästan mystiskt billig med sina 80 euro men polaren satte sina nötter på att den var tyst så jag håller tummarna.. Recension följer så fort jag kopplat in den..
#15 - 11 september 2014 10:41
Ett säkert kort är red dragon. Snordyra men tysta och effektiva. Värmer inte vattnet...

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Annons