Uaru..

#1 - 25 juli 2003 15:52
Är det nån som har haft dom och vet hur dom funkar med andra fiskar?? Skulle vilja ha dom med tuppkammciklid, scalare, colombiatetra ( är lite större än vanlig tetra) och malar. Funkar det ihop tro i ett 500L.
#2 - 25 juli 2003 18:31
japp de tror jag nog
#3 - 25 juli 2003 21:19
På Expert Zoo i Ludvika, hade dom ett par Uaru med yngel, i ett
kar med Scalare. Så helt omöjliga till lek verkar de ju inte iallafall.

Tror kombinationen skulle kunna funka.
#4 - 26 juli 2003 07:48
Har Uarus tillsammans med Oscars,scalarer och röda ciklider har aldrig haft problem med det, dom gick även jättebra ihop med med mina diskus.
#5 - 27 juli 2003 17:12
dom är jättesnälla man kan ha dom med alla fiskar
#6 - 27 juli 2003 17:39
Va bra :) tackar för all hjälp tänkte köpa några stycken efter att jag har flyttat :)
#7 - 6 augusti 2003 01:45
Att ha uaru med andra fiskar verkar inte vara några problem.
Det blir värre med växter...
mvh Daniel
#8 - 6 augusti 2003 06:00
Uarun har högre krav på vattenkvalitet än de andra fiskarna du tänker ha den tillsammans med. Dessa fiskars personlighet och
intelligenta beteende uppväger mer än väl detta. Uaruns lek påminner om diskusfiskens, ynglen betar från föräldrarnas sidor.
Men växter kan du glömma. De äter t o m upp plastväxter. Jag har, eller rättare sagt hade, en snygg lackad frigolitinredning. Den har de bitit sönder stora delar av. De har REJÄLA infällbara tänder, men som tur är så är de snälla. Funkar inte med diskus, jag
har provat flera gånger. Nu går de med blåciklid och scalarer. det funkar utmärkt. En viktig sak - de behöver en mangroverot att käka på.

Annons