Kolla in denna serien med filmer från Amazonas, Sevärda. Kanske varit upp här förut?
Här kommer en länk till nummer 3 med Scalarer och ett par Acarictys Heckellii (jordätare) i lektagen
&feature=related" target="_blank">&feature=relatedKensa skrev:det är som vanligt, man blir lite förundrad över "bristen" på blommor när man ser dessa filmer.
samt att sikten är klart sämre än man tror.
så egentligen är karen vi sätter upp, med en hiskelig mängd blommor, klart vatten.......helt galet !!!
.
karrokaja skrev:jättedyra pengar till svt
karrokaja skrev:jag blir sugen på att packa ner min kamera beställa biljet till somwhere-in-south-america-near-some-amazonian-river och bo där i ett år eller nåt!
Dyka varje dag, filma filma filma och sälja för jättedyra pengar till svt (eftersom dom aldrig gör nåt själva utan bara "snor" från andra)
GöranE skrev:Gött Karro! Min drömresa! När åker vi?? :-)
Kensa! Håller med men dom flesta fiskarna som finns i detta mörkvatten lever även i klart vatten. Så det är nog inte helt fel.
GöranE skrev:
Kensa! Håller med men dom flesta fiskarna som finns i detta mörkvatten lever även i klart vatten. Så det är nog inte helt fel.
Kensa skrev:du begriper nog detta klart bättre en annan kontorsråtta.
det enda jag kan konstatera är att på i princip alla filmer jag har sett (you tube klipp fram för allt)
så fraperas jag över bristen på blommor när man ser större fiskar, ex scalarer, jordätare, discus.
när man ser blommor som påminner om mängden man ser i akvarium, så är det oftast mindre fiskar,
apistos, tetror och liknande. enda gången man ser större (vad jag har sett iaf) som simmar runt bland
blommor, så är det när floden har stigit upp över den normala banken och dränkt "stranden" där det
växer blommor.....
men som så ofta förr......jag kan ha fel....
och när det gäller klarheten, så är det kanske så att kameran förstärker en del av det naturliga böset
som finns, samt att en och annan dykare kanske virvlar upp mer skit än man tror, det är ju inte direkt
grov engelsk sjösten som ligger på botten om man säger så.
.