Mmm brorsan fick besök av vår syster dotter hon fick tag i havregryn o slängde ner det vart välling av hela akvariet men konstigt nog så klarade alla fiskar sig.
[QUOTE=gladys]Maten stod utom räckhåll. (trodde jag)
Men han har visst lärt sig att använda sig av en pall..
Jag hinner inte med.. han lär sig juh såå himla snabbt!!!
Och överallt är han, och ser ALLT![/QUOTE]
Mamma är kanske en segpropp;)
Hehehe som tur är har jag inga barn som är intresserade av fiskarna...än;) De är mest ivägen för dockvagnen...
Har inte det problemet som tur är. :)
Katten är mest intresserad av att ligga på locket med tanke på värmen därifrån. Så han slöar mest och kikar ner på dom små liven ;)
min katta får inte ligga däruppe.
hon spräckte täckglaset för mej enda när hon hoppa upp där olovandes och rev ner 2 lampor i vattnet.
TROR grannen på 3:e våningen hörde mej skrika kattf*n typ.
glad den dan att ja har jordfelsbrytare så det va bara å trycka på en knapp för att bryta strömmen.
För drygt en vecka sedan tappade jag en burk i akvariet med fiskmatstabletter. De tabletterna fick jag försöka plocka upp så gott det gick. Sen blev det 1/2 mängden vattenbyte. Sen fick de inget mat på några dar. Gick bra med fiskarna fast tigerbarberna vräkte i sig mat och var tjocka på kvällen!:eek:
Ska försöka komma ihåg att inte ställa burken på armaturen som jag gjorde och råkade stöta till den så den for ner i akvariet. Hade tagit bort täckglaset för att mata ynglen i kassen. :(
Nej, jag förvarar inte maten på ljusrampen, det var ju bara tillfälligt jag ställde den där när jag skulle mata ynglen med annan mat i samma veva. Men inte ens då ska man ställa den där, har jag NU lärt mig efter detta misstag!
gladys, är glad om jag hinner gå ur duschen innan kattan ska in där å springa.
handfatet var ett tag favoritliggplats och va mycket motvillig att flytta på sej ÄVEN om ja vred på vattnet.
jo en del avskyr vatten andra älskar det.
min första hund KUNDE KANSKE blöta tassarna om det va 25+ och soligt.
min andra hund kunde ställa sej å hoppa jämföta nästan för att få bada på vintern så djur kan va väldigt olika och tur är väl det.