uppätna neontetror?

#1 - 30 december 2003 17:03
Mina neontetror försvinner i en alltför rask takt, från början trodde jag några av dem dött eftersom det är ett nyinstallerat akvarium, men nu misstänker jag att dom ätits upp. Jag har guramis och blå ciklider ( relativt små ännu , ca 5 cm) kan dom vara skyldiga?
#2 - 30 december 2003 17:12
kanske någon sjukdom? typ vitpricksjukan lr nått? ha de ja i mitt akvarium och mina kardinaler dog som flugor....
#3 - 30 december 2003 17:31
Tror inte det, jag hade visserligen en guppy som troligen dog av nån svampinfektion, men jag har inte sett något på nån annan fisk. Dessutom verkar tetrorna ganska så förskrämda nu, dom klumpar ihop sig längst bak i akvariet.
#4 - 30 december 2003 17:34
Skulle tippa på att de är uppätna....
Har själv 2 relativt små Palettciklider som var glupska på mina tetror jag köpte,så de var bara att plocka ur o ge bort (tetrorna)
#5 - 30 december 2003 17:57
Om det är såna här väldigt små neontetror man ofta ser i butik, runt centimetern bara, så har nog blåcikliderna ätit upp dem.
Å andra sidan dör nästan alltid runt hälften av nyinköpta neoner inom någon månad.
#6 - 30 december 2003 21:37
många har pratat om att de kommit in i filert så kika där...
#7 - 30 december 2003 22:26
om du har blå ciklider på 5 cm skulle jag nog tro att dom har fått en fin lunch det fick mina jack dempsey som var i samma storlek
det är bara vad jag tor men det verkar väl inte så orimligt eller?
#8 - 3 januari 2004 19:17
Idag såg jag med egna ögoin att det var de blå cikliderna som var skyldiga .... dom verkade nästan jaga i grupp!
11 tetror har det kostat mig den senaste veckan, lite dyrt foder :-(

Annons