Uppdatering av akvarium

#1 - 21 november 2007 13:34
När jag försöker uppdatera uppgifter om mitt akvarium, så får jag ett felmeddelande:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
admin
Christian Alfredsson
#2 - 21 november 2007 17:15
Kan du maila till mig vilket akvarium det är så ska jag kolla.
#3 - 25 november 2007 16:46
topcabbie skrev:
När jag försöker uppdatera uppgifter om mitt akvarium, så får jag ett felmeddelande:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

Då har jag lyckats återskapa samma fel igen!
Det som händer, är att jag lägger upp ett nytt akvarium. Det går bra, förutom att skriptet på zoopet av någon anledning inte registrerar rubriken i databasen. Jag var denna gång väldigt noggrann med att se till att fältet verkligen var ifyllt.
När jag sedan går in igen för att uppdatera, så får jag felmeddelandet ovan igen. Det har tydligen med fältet för rubriken att göra, men jag vet inte om det är inställningar i min dator, eller på zoopet som ställer till det.
Om du tar bort det bägge felaktiga, så kan jag prova igen.
#4 - 1 december 2007 10:05
Det går fortfarande inte att uppdatera uppgifterna om akvarium - fortfarande samma felmeddelande!
Är jag ensam om att ha detta fel, eller har fler stött på det?
Gå in i akvarium och försök ändra någat av det första, rubrik storlek etc., så kommer felet.
Fler som kan prova?
admin
Christian Alfredsson
#5 - 2 december 2007 09:13
Vad skriver du för rubrik?

Det funkade bra när jag ändrade min rubrik.
#6 - 3 december 2007 09:47
admin skrev:
Vad skriver du för rubrik?

Det funkade bra när jag ändrade min rubrik.

Jag har provat lite olika varianter, men nu funkade det plötsligt.
Märkligt!
#7 - 3 december 2007 10:52
Olika slag av appostrofer brukar kunna stöka till det, typ: ' "
#8 - 3 december 2007 10:58
Piscator skrev:
Olika slag av appostrofer brukar kunna stöka till det, typ: ' "

Nej, jag har medvetet inte använt apostrofer, specialtecken eller något utöver siffror och bokstäver. Inte ens svenska specialtecken åäö.
Men nu funkar det som sagt...

Annons