Uppfinning ?

#1 - 29 maj 2005 02:14
Finns någon här som känner till det är sättet att fånga in fiskar? Länken går till en annons på ebay USA. Man kan förstå av länken att det är något man enkelt själv kan göra av material som de flesta har i sitt hem och det är enligt säljaren överlägset håv för att fånga fiskar.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=66795&item=4384114815&rd=1
#2 - 29 maj 2005 07:01
scam...

Går under samma kategori som magiska stavar, tänkeläsningsmaskiner och annat trams som lurendrejare försöker tjäna pengar på över ebay.
#3 - 29 maj 2005 07:06
Hej, det går ju inte att klura ut någonting ur annonsen:( inte ens vilket material.
Kanske nån form av matfälla?
MVH
Annelie
#4 - 29 maj 2005 07:35
[QUOTE=petnym]scam...

Går under samma kategori som magiska stavar, tänkeläsningsmaskiner och annat trams som lurendrejare försöker tjäna pengar på över ebay.[/QUOTE]
Jag är lockad att hålla med men, man kan inte sälja 471 prylar och ha 98.6% positiv feedback om det inte hade varit bra, det är desutom det enda han säljer (för tillfället i alla fall).

Där är en skum sak dock, det är att han har valt att göra sin feedback privat, så man kan inte se vad andra skrivit bara om det varit positivt eller negativt.

Kanske en glasburk på pinne
#5 - 29 maj 2005 07:36
Fast utan att sätta allt för hög tilltro till annonsen såg jag en "uppfinning" som var som ett plaströr som man med hjälp av sugproppar sätter på rutan och lägger lite mat i. Sedan fungerar kontruktionen som en kräftbur. Fanns bilder på den (foton). Vet dock ej om den fungerar
#6 - 29 maj 2005 09:07
Har själv använt en petflaska man skär av toppen på och sedan vänder åt motsatta hållet så det blir som en tratt in mot behållaren (petflaskan) i med lite mat och ner i akvariet, dock är det svårt att fånga 'rätt' fisk.

Annars kan man ta ett mörkt rör av lite grövre kaliber så kommer ev. jagade/skadade fiskar söka skydd i röret som fungerar som en konstgjord grotta.

Men exakt vad han säljer vet jag inte

Annons