Något jag saknar på zoopet är en funktion som finns på ett rc-forum jag använder. där finns det klistrade trådar som alltid ligger längst upp i respektive sektion och som har ett mer informationsriktat innehåll än frågor och svar. dessa trådar går att svara på av vem som helst och en moderator för tråden kan delegeras som kan ta bort svar vid behov eller vartefter han eller hon lägger med informationen i svaret i huvudinlägget.
fördelen är att information som eftersöks ofta alltid är lätt att hitta och att man kan få en wiki-inspirerad approach utan att få en tråd som är på femtioelva sidor.
Ett utmärkt exempel på en sådan tråd kunde vara det jag själv försökte hitta information om förgäves, belysning i malawikar. det fanns många trådar om ljus i dessa men att gå igenom alla gav mig ingen större känsla för vad som skulle gälla i mitt, trots att jag egentligen bara ville veta något så enkelt som hur många watt/liter som kan tänkas behövas och om philips aquarelle är lämpligt.
hela konceptet skulle bli en sorts blandning mellan artikel och forumpost, och det gör ju givetvis att det måste ställas vissa krav på moderatorn för tråden, men jag kan inte se att det skulle vara något problem.
finns säkert mängder med andra exempel på bra ämnen.
EDIT: Glömde ju ge ett exempel från rc-forumet. där finns en tråd med en genomgång av alla de vanligaste monstertruckarna med mycket information om tillbehör, priser och tillgång på reservdelar.
cheers