[COLOR=black][FONT=Verdana]300 liter jungfruligt akvarium med tema dvärgciklider.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Fjärilsciklider är helt ok, ett stim på sex stycken. Sen att de blåa är extrem avlade och svindyra medans de naturliga är finare och billigare, är upp till dig.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Ett par kakaduaciklid är helt rätt![/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Kardinalerna är jag däremot tveksam emot. De är en ganska tråkig tetra som dessutom är botten orienterad, vilket innebär att den gärna snappar rom och yngel från både Fjärilar och Kakadua.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Sätt hellre in ett stim Vinkeltetra som håller till vid ytan, där det annars blir tomt![/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Dessutom ett stim med Smycketetra, som håller till i mellanskitet.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Komplettera sedan med några Bågfensciklider, så har du ett perfekt kar med harmoni![/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Tycker jag alltså, du kanske inte gillar det alls... [/FONT][/COLOR]
Det låter vettigt det du skriver:)
Jag är inte så insattt i vilka olika tetror som finns, ska kolla både smycketetran och Vinkeltetran......
jag har i alla år hållt på med större ciklider från SA och CA...och där kan man inte ha så mycket mindre fiskar...om man inte vill skämma bort dom med levandeföda vill säga..;)
Bågfenscikliden har jag haft...för många år sedan, den lyckades jag inte alls med, om jag inte missminner mej....
Fjärilsciklid är givet, det har jag varit sugen på länge...den som kallas blå fjärilsciklid...Men kan man ha så många som 6 tillsammans i ett kar på "bara" 300 liter??och vilken könsfördelning ska man ha i sånna fall??
Kakaduan är jag fortfarande lite tveksam till..apistogramman sägs vara väldigt känslig, och jag har inte mycket erfarenhet av dem...Finns det något liknande, somär lite tåligare? Vill inte lägga ut massa pengar på nånting som jag inte vet om jag klarar...??
Loricaria hör väl till Harneskmalarna...eller är jag helt ute och cyklar nu?? De är fina tycker jag...ska kolla upp det närmare...:)
Ottocinklus har jag varit inne på, de harjag haft förr och det finns väl inga fredligare malar....Möjligen ska väl det vara pansarmalarna i sånna fall. Så "Otto" blir det nog ett gäng av...:)