[QUOTE=aqua J]Jag kan bara "trösta" dig med att du säkert har mååånga fler än tre! ;)
Jag har ett kar med både Botior och Kulfiskar, har aldrig sett en snäcka och trodde de var uppätna, tills en dag.... Gick ut i köket (där karet står) efter att lampan varit släckt ett bra tag och öppnade kylskåpsdörren, slänger av en slump en blick mot fiskarna och va fasen får jag se?! Säkert hundra stora och små snäckor på rutan, i mossan, på botten, ja överallt! Tydligen orkar inte mina lata Botior äta på natten...? Så de finns där snäckorna, även om du inte ser dem, men som många redan sagt så gör de nytta och är inget att grubbla för mycket över. :)[/QUOTE]
uuuuäääääääää!! vad äckligt =(((
Men äter mina fiskar någon av sniglarna tro? har läst att bara malen äter dom. sniglarna jag såg igår var bebissniglar. genomskinliga typ. dom andra har vart ganska stora. Vad gör dom för nytta då? Önskar att dom inte alls fanns ^^ dom är äckliga och är inte fina när dom sitter på växter och på rutan. Dom ser ut som någon sorts parasit eller någe. Ta ju bort dom när jag ser någon, men endå. Stör mig att jag vet det säkert är massvis av dom kvar. Jag brukar slamsuga en gång i veckan i botten för att få bort massa skrot och skit och då kan jag ju hoppas att många av deras ägg och bebissniglar har följt med så kanske jag underhåller bort dom lite grann iaf!