Jag hämtade dessa två igår, och de hade inte optimala förutsättningar i karet de gick. Dels så är honan (på bilden) 30+ cm .Hanen är större. De gick tillsammans med 2 fullstora Oscars, 2 fullstora Triangelciklider, en mal av något slag och 1 stor eldbuksciklid.Akvriumet de gick i var på ca.500 liter. Vattnet var väldigt oklart, det såg nästan grått ut. Det var svart /grått grus i karet. Två små rötter. Och en Skiffersetnsgrotta.
Hon mår bra, hon simmar runt som vanliogt, hon äter och hon har tom börjat få färg sedan igår....Hon gnabbas lite med den andra. Jag ha sedan tidigare Papegojor, och hon beter sej inte annorlunda än de gör.
Jag vill inte avliva henne, utan jag vill ge henne en chans och kanske tillfriskna, hon har haft det här problemet tidigare, men det har gått tillbaka, och nu har det kommit tillbaka igen, men det har varit värre....enligt killen jag fick dom av.
Så länge hon inte verkar lida av ögat, så vill jag ge henne en chans iaf. Risken är väl att ni hugger huvudet av mej nu, och börjar skrika upp om "djurplågeri" och liknande, men jag tar den risken. Hon simmar runt i 720 litern nu, fullt inrett och planterat, bra reningsverk och annars bra förhållanden. Och perfekta vattenvärden.. Hon går tillsammans med sin "make" och några Scalarer och Fengäddor samt malar.