Utflykt i regn, blåst och nästan kalsongbyte

#1 - 14 juni 2009 20:09
Vad gör man när det är skitväder? En tur i bushen är ett logiskt alternativ. Om man är medlem i stördanördfamiljen vill säga.
Regn och blåst stoppar inte en äkta vattenskadad nörd. Kalsongbytet blev inte nödvändigt men lite otrevligt nära.
Vi går på spången efter timmerrännan. Jag går först som tur är och trampar på en bräda då "staget" från rännan går av så brädan oxå går av. Hinner knappt reagera innan vänsterbenet åker ner till nästan behov av nya "bollar" men får tag i rännan med armbågen och räcket med andra handen. Släpper inte håven och kassen med kamera i. Det vore ju onödigt att tappa dom runt 3meter som det är till marken där. Annars en lite puttrig herre som kommer igång när något kryp plötsligt spanas in på marken. Blev något annat kul kryp som riskerar att fotas och hamna här.
Guest
#2 - 14 juni 2009 20:15
Din son verkar vara precis lika glad som du ;)
#3 - 14 juni 2009 20:19
Jag kan vara glad otroligt nog. Klarade ju kameran. Hittade sen 3st larver som jag inte hittat en enda av hittills i år så lite ryckningar i mungipan blev det. Men har ont i rygg, höft, armbåge och vrist
Bilagor:
#4 - 15 juni 2009 16:02
Har tydligen en naturbegåvning att lägga saker på biltaket. Får erkänna att ett par handskar låg kvar på taket igår. Märkte det hemma när en handske låg kvar mot takräcket. Åkte ut idag oxå, skitväder såklart, och ser den andra handsken men sket i att ta upp den från vägen. Hittade fler larver idag så finns risk för några till bilder ändå.
Guest
#5 - 15 juni 2009 16:09
Hehe.
#6 - 15 juni 2009 16:45
Ha Ha synd om pågen ju dra ut dem på sådana strapatser..Skäms!!..:-)
#7 - 15 juni 2009 16:56
Jag var ensam idag. Men jäklar vad det känns i ryggen. Kunde inte ens håva åt ena hållet och jobbigt att bara bära saker jag har med ut i bushen som hink mm. Surläppen vill faktiskt ut och rota efter kusar. Nä nu ska vi försöka få någon hyffsad bild på kusar.
#8 - 16 juni 2009 12:56
Ett par dåliga men tar ändå dykarlarven ser lite rolig ut med larverna som på rad till matvraket. Men den är knappa 2cm och vänder hiskeligt snabbt så problem för mig att fånga den på bild.
#9 - 25 juni 2009 18:26
Kör på i min lilla utflyktstråd. Håvade dafnier idag och fanns lite att ta av
Varmt? Inte så farligt i en jacka med luva som inte andas det minsta utan är som en portabel bastu. Ett gäng ettriga bromsar tyckte den skulle vara på. Trevlig utsikt om man lyfter blicken. Finns en gissa fisken tråd. Gissa dessa måste vara ännu lättare.
#10 - 29 juni 2009 20:39
Utflyktar på igen. Ställde nästan ner hink, kasse och håv på något som for iväg en liten bit. Missade totalt att en snok låg och gottade sig i solen på spång över rännan. Vi väntade ut varandra tills vi insåg att något måste göras. Snoken kommer fram lite då och då. Sur och huggvillig som jag aldrig sett en snok eller huggorm för den delen. Den blåste upp sig och antalet hugg tappade jag räkningen på. Den träffade t o m i kameran en gång när jag kom för nära. Men stackaren kände sig nog rätt trängd. Den hade ju så jäkla skönt tills jag kom. Slutade med att den for ner i vattnet och slingrade upp igen en bra bit nerströms. Vissa foton taskiga men vilken suverän balans dom har
Guest
#11 - 29 juni 2009 20:56
Som vanligt trevlig (och roande) läsning. :)
Den sista bilden är grymt läcker! Har inte råkat på nån orm alls i år, men det kommer väl. (finns mest huggorm här)
#12 - 29 juni 2009 22:28
Håller med Anettejt, mycket rolig läsning! Som tur är så har jag inte hittat någon orm i år :D. (är ganska rädd för ormar :p)
#13 - 30 juni 2009 06:49
:p Inte jag, tro jag i allafall... för jag har nog bara sett orm tre gånger i hela mitt liv (och ena gången fick jag inte ens se den... för kompisen som var med och upptäcke den skulle hem direkt ;))!

Den sista bilden är suverän... "-Hej då, kompis", tänker den nog.
#14 - 2 juli 2009 01:35
Mitt i natten så vem sjutton orkar skriva något vettigt? Från bushen iklädd bastujackan såklart. Visste inte att det finns bromsar stora som duvhökar. Kändes nästan som bryggan kunde agerat säng efteråt vilket kanske förklarar vissa bilder.
#15 - 6 juli 2009 22:41
Dax igen. Dåligt väder? Naturligtvis.
Några små mörtar som foder och lyckades skickligt hälla ut en liten abborre som jag skulle ha kvar. Men samlandet av knottbett går bra iaf
Märkte att det syns hur jag kör upp till höger och backar till vänster när jag vänder. Ogräset får inte en chans att slå till där.
Det ultimata ogräsmedlet: Renault med nörd bakom ratten.
Men tragiskt hittade jag en inte vuxen and som hade haft 2st kompisar/syskon? Kunde inte komma upp därifrån men lyfte ur den med håven och den höll sig lugn då. Ser lite mysko ut bakom den men dom andra hade inte klarat sig så suddade över.
#16 - 11 juli 2009 22:59
Bastujackadax igen. Bra väder som omväxling men GRYMT med mygg och knott. Skottpengar på dom borde det vara. Något roligt fynd idag då? Tja dom här två krabaterna tittade fram. Flyttade ur fällan och släppte vid vasskanten ist. Sveriges coolaste eller dummaste trollslända poserade glatt. Men svårt med fotandet för knotten med polare. Viftavifta och snabbfota varje gång. Justja. Spången höll idag oxå. Undrens tid är inte förbi. Eller har man gått ner i vikt? Drömma är tillåtet men får damma av vågen. Innan året gått ut. Kanske.
#17 - 13 juli 2009 02:24
Jaha så kluddar han ner forumet igen. Men hyfsat väder så bara pengarna tillbaka på om han gjorde utflykt. Råkade se en gädda i perfekt bakhållsläge i ca 10cm vattendjup till vänster. Hade den i håven medans jag släpade mig den förba, ursäkta, glatt traskade den trevliga lilla promenadsvängen. Som vanligt. Släppte ut den för har ingen burk åt en sån igång. Prickarna/fläckarna måste vara mygg och knott som blixten blänker på. Annars är det besökare från rymden.
Råkade få en stor salamander i håvandet. Men det var en lake när böset plockats undan.
Plockade ihop för glatt traskande i bastujackan när DEN kom in i synfältet.
Hade förmodligen reagerat på när håven hamnade på räcket.
Tycker det ser ut som en Dolomedes plantarius?
Fotar hellre en huggorm på nära håll. Hon var ganska upprörd över mitt närmande för att fota lite och stannade kvar istf att dyka?
Anledningen är äggkokongen som satt under räcket. Allt från stirrande, framspringande till uppresning och slående som inte lyckades få något bra på. Att hon inte syntes berodde på bevakningsplatsen bakom en bräda. Inringade är det som syns av fötterna. Måttbandet ligger inte emot sidan riktigt pga hennes otrevliga attityd mot besökare.
Guest
#18 - 13 juli 2009 11:57
eriahl skrev:
Jaha så kluddar han ner forumet igen.

Ja tur är väl det så man får nåt kul att läsa.:)

eriahl skrev:

Måttbandet ligger inte emot sidan riktigt pga hennes otrevliga attityd mot besökare.

Tycker du kom skapligt nära ändå. ;)
#19 - 13 juli 2009 13:18
Fasiken sikken rälig spindelfan du hitta :(
#20 - 13 juli 2009 13:36
Håller med! Jag fryser av att bara se spindlar på bild...
#21 - 13 juli 2009 13:51
Jo men den rejäla aggresiviteten beror väl på hennes äggkokong eller PMS helt enkelt. Att en nörd sen kryper så nära han törs är bara oacceptabelt. Tur att inte missade den men lite, ok aningen mer, nervös att fota på nära avstånd. Tror att äggen var på gång att kläckas så måste bli en koll imorgon senast. Vill så gärna få ett foto när hon är upprest för att slå till.
#22 - 17 juli 2009 02:20
Ösregnar men åker iväg ändå fast det är riktigt skitväder. Men kan inte klaga på vädret väl framme. Tror det är en av mina myggvänner som fick vara kvar till vänster. Här slutar civilisationen och på egen risk fortsätter man. Det är om inte laglöst så myggfullt land. Spindlarna har som väntat kläckts och morsan har dragit. Är kanske styvpappa åt dom små nu? Svårt att få någon vettig bild. Plaskar där gräsänderna hamnade men ser inget när kommer dit. Ser som "virvlar" på ytan och undrar vad tusan för fisk det är. Plötsligt ser jag den delvis på väg mot ytan. En fågelj*v*l igen. Fångar den med håven skicklig som jag är för att hjälpa den upp. Den ser väl snäll ut med lite slitna stjärtfjädrar stackaren. Men skenet bedrar. Krokodiltänderna växer fram mer och mer. Förmodligen är den kapabel till att slita av ett finger eller två. Släpper den snabbt med fingrarna i behåll och den dyker ner i vattnet. Badförbud resten av året är en självklarhet. Myggantalet vid bilen är nästintill panikframkallande nu. Måste varit en ruggig kläckning några dagar.
#23 - 26 juli 2009 23:50
Dåligt med fotande ett tag. Jaja, se inte så glada ut för det. Blir några bilder nu ändå.
Passar bra till bakgrunden så den tar vi.
Hmm kritisk granskning.
Bara en bonusbild på familjen i lagom solsken.
Utlurad familj idag oxå och lyckades pricka in mellan enstaka duggregn. Skickligt som tusan. Har man en lycklig familj eller inte? Döljer lyckan bra. Den finns där även om inte syns. Skyddsutrustning som luvor mm behövs pga halva Sveriges bestånd av myggjäklar.
En snigel på svampmiddag med stekel/fluga/myra såg jag först hemma.
Fick för mig att försöka fota svamp och kröp på knä lite. Ställde en hink med från början småfisk i bredvid mig.
När jag kom till bilen märkte jag varför den blivit så tung. Ett gäng pissmyror hade försökt stjäla hinken medans jag fotade. Deras uppdrag misslyckades som tur var då jag fräckt hade gått därifrån. Gjorde en noggrann inspektion av hinken för vem vill ha förbannade pissmyror i bilen? Då upptäckte jag till min glädje årets första fästing för min del på hinken. Ännu en förklaring till tyngden på den. Har jag nojja på att det kryper på mig? Är choklad gott eller? Med andra ord en retorisk fråga.
Utanför grinden undrar jag om det varit kubbspel med ölburkar?
Nåja. Med kameran i högsta hugg i djungeln finns risk för nya bilder innan julafton.
#24 - 29 juli 2009 11:01
En snabbtur bara för att släppa ut huuur söta som helst ungar av Argyroneta aquatica.
Några sitter på rad med luft på bakkropparna.
Utsläppta
Upptäckte att grabben plötsligt körde lite skuggboxning. Garanterat blivande K-1 mästare
#25 - 4 augusti 2009 01:15
På med skyddskläder och lite lagomt gående så svetten riktigt flödar i värmen. Stannar man på fel plats, var som helst, smattrar det till av mygg så det är svårt med balansen dels pga kraften i anfallet och tyngden av dom små mördarna. Skönt att köra ner fötterna i vattnet och svalna lite en stund. Stövlarna på såklart med tanke på fisk och allt annat liv i vattnet. Satt på bryggan när en sån däringa trevlig fästing kröp på handen. Efter fotostunden så råkade den hamna på vattenytan. Hoppas skräddarna fick något att snaska på. Blåklockorna är ett så fantastiskt tänkt försök som från knopp till utblommad. Ibland får man snilleblixtar eller om det bara luktar bränt ändå.
Kommer till grindarna på väg hemåt. Då är det samling vid platsen som är bra att dumpa vad skit somhelst. En står och klämmer på påse med använd blöja precis när jag kommer. En annan bil kommer och ställer sig väntande efter vägen väldigt diskret.... Men då är jag så elak att det tar väääldigt lång tid att greja med lås, kolla kassar mm. Drar av överdragsbyxorna som kollar noga på osv. Tillslut orkar dom inte längre utan blöjpåsen läggs i bakluckan och diskreta bilen drar iväg oxå.
Man kanske skulle dra av sig alla kläder så sexigt man nu kan. Därefter hoppsan så tappas något på marken varvid en framåtböjning utföres. Då hamnar rövven såklart mitt i deras synfällt. Med rivstarter och panikskrik avbryts deras rastande kan jag tänka mig. Resultatet blir för flera år framöver att rastarna vaknar kallsvettiga efter mardrömmar om RASTPLATSRÖVVEN.
Långt kluddande men istället för sömn är ett alternativ att vara vaken för länge.
Märkte att klockan var 3.20 men inte enligt inlägget. Får välan leta hur men sova först.
#26 - 4 augusti 2009 09:22
Fästingar är inget kul... har dock bara haft två "som satt sig" i sommar [xx(].
Mygg är värre, eftersom jag är känslig för deras bett. Räcker med ett bett på foten, så kliar det överallt ända upp till knät. Tänk dig då ett dussin stick, och jag håller på att blir hispig och vet knappt var ja ska ta vägen :(...
Guest
#27 - 4 augusti 2009 11:03
eriahl skrev:
Resultatet blir för flera år framöver att rastarna vaknar kallsvettiga efter mardrömmar om RASTPLATSRÖVVEN.

Det där ser/läser jag gärna nästa bildreportage om. Jag är villig att ta risken med ev återkommande mardrömmar...:D
#28 - 12 augusti 2009 20:43
En utflykt i stadsmiljö men bidrag av superb kvalitet rasslade även om dominerat av mindre suberba in i kamerorna. Två små filmsnuttar. Lysen från akvarium mittemot ger konstigt utseende ibland http://s93.photobucket.com/albums/l60/erihalta/?action=view&current=MVI_1995.flv http://s93.photobucket.com/albums/l60/erihalta/?action=view&current=MVI_1999.flv

Fortsättning med bildbomber. Personalen har nog insett att en sjuk stackare svischar runt i butiken ibland med uttryck som: Den blev ok.
Eller det vanligaste: Skit oxå.
#29 - 12 augusti 2009 22:27
Kör ett eget inlägg från Tropikhuset Uppsala. Näckrosen var på strålande humör och inte som förra året då den var död.
Mästerspanaren ser såklart en liten spindel kila iväg. En snigel upptäcks oxå av falkögonen. Undrar om inte en guppy vakade i näckrosdammen så tyst pappa. Inte i dammen men i ett litet tråg fanns någon guppy som inte ville posera.Varmfuktigt men inte lika varmsvettigt som skyddsjackan/svettjackan mot myggen. Undrar om någon galning vill prova att nicka kaktusen tro.
Har slöfocken kollat upp klockan nähäda. Klockan är 00:37 men har kanske fått värmeslag av butiksvärme + Tropikhusvärmen. Men varför göra något idag istället för imorgon då man skjuta upp det till nästa dag osv?
#30 - 13 augusti 2009 15:05
Vräker in några till från Tropikhuset som nästan ger inspiration till terrariuminredning. Lägg gärna märke till den utsökta kvaliteten även på dessa bilder. Proffsstämpeln som fotograf är nästintill i hamn. Men kunde man vänta sig något annat?
Guest
#31 - 13 augusti 2009 20:48
Det är bara en sak jag retar mig över när det gäller dina bilder, och det är att du lägger dom så små. Är det medvetet eller? (du måste tänka på oss som sitter med 24" o mer. :d)
#32 - 14 augusti 2009 08:16
Större
#33 - 14 augusti 2009 08:23
Trodde du verkligen att jag hade koll på sånt? Hade för mig att 400 var maxstorlek. Att det står storlek när bilder laddas såg inte en annan förrän nu. Testar större då. Hoppas hon är nöjd nu. Ska bli större storlek på kommande mästerverk
#34 - 14 augusti 2009 12:05
aww fa fin kaja!!! jag hade en tam kaja när jag var liten. den hetter karro därav mitt zoopetnamn karrokaja.
Underbara djur! och smarta!

För övrigt är det helt makalöst snygga bilder du tar!!! allt från småkryp till vilsna fåglar, ormar och blommor!!! helt sjukt! funderar du inte på nån utstälning eller så?
Guest
#35 - 14 augusti 2009 12:18
eriahl skrev:
Testar större då. Hoppas hon är nöjd nu. Ska bli större storlek på kommande mästerverk

Mycket nöjd! :):d
#36 - 14 augusti 2009 13:27
Ögonen är riktigt vackra. Men kaja + frigolitskivor är ingen höjdare.
Bilagor:
#37 - 14 augusti 2009 16:12
ögonen blir ljusare och ljusare med åren;) den gamla ärkekajan har vita ögon:)
Kajor och det mesta som man vill ha helt är ingen bra kombination.
#38 - 14 augusti 2009 20:41
Ok. Bjussar på några bilder tagna idag av för att utrycka mig snällt: Inte så perfekt resultat.
Halshuggna fiskar är ju fint och sista bilden är magnifik
Men nyckelpigan är speciell ändå. Vi var på IKEA för en gourmetmåltid idag. Skymtar något som kryper på fönstret bakom gardinen mellan vårat och nästa bord. En nyckelpiga. Vad göra? Sitter och gluttar på den mer än en gång. Får efter suckar och kommentarer ok av regeringen men först när mer dryck ska hämtas av henne. Självklart tar man ut extrabatteriet i väskans fack och tömmer ur medicinburk där istället. Pillar till bakom gardinen och häpp så är nyckelpigan i burken. Tar lite äppeldryck på fingret och duttar försiktigt lite på burksidan. Pigan blinkar förvånat och viftar på spröten av glädje. Som den sörplade och tror en liten rap slank ut efteråt. Undrar verkligen vad andra gäster trodde. Onödigt att nämna kanske men kamerablixten flashade mer än en gång medans "någon" glodde ner i en liten burk?? Pigan fick en behaglig bilresa hem där den släpptes ut i naturen istället
#39 - 17 augusti 2009 09:24
Trycker in några bilder från olika dagars härliga utflykter. Killarna i brandbilen flinade upp sig när dom märkte fotandet. Paddtjejerna och paddkillen flyttades från parkeringen till bättre plats. Check att allt gick enligt planerna oxå medans en drog iväg med full speed. Alltid bra att ha standardutrustning för såna här situationer i bilen jajjamensan. Orkar inte skriva mer just nu. får bli gigantiskt inlägg nästa gång ist. Stackars forum. http://s93.photobucket.com/albums/l60/erihalta/?action=view&current=MVI_2013.flv
#40 - 17 augusti 2009 20:50
På med vandringsdojjorna och fram med ryggsäcken. Efter en ansträngande vandring kommer jag fram till hallen. Sliter fram kameran och avtryckarfingret går igång. Ingen mygg och hoppas iaf på någon duglig bild. Guppyhonorna gör upp lite om vem som är snyggast. Abborren får en mört, avlivad, då simmar en guppy efter och försöker norpa åt sig av den. Mördarguppy är tydligen framodlad och en skrämmande varelse i vilket akvarium hon än hamnar i. Sen blir det lite rundsimning med abborren och guppyhonorna som vill ha en bit. Den dribblar bort dom och det är åter lugnt under vattenytan.
Guest
#41 - 17 augusti 2009 22:01
En ren fröjd att få se nu när du lägger bilderna större.
Kalasbilder! :)
#42 - 18 augusti 2009 07:23
eriahl skrev:
På med vandringsdojjorna och fram med ryggsäcken. Efter en ansträngande vandring kommer jag fram till hallen. Sliter fram kameran och avtryckarfingret går igång. Ingen mygg och hoppas iaf på någon duglig bild. Guppyhonorna gör upp lite om vem som är snyggast. Abborren får en mört, avlivad, då simmar en guppy efter och försöker norpa åt sig av den. Mördarguppy är tydligen framodlad och en skrämmande varelse i vilket akvarium hon än hamnar i. Sen blir det lite rundsimning med abborren och guppyhonorna som vill ha en bit. Den dribblar bort dom och det är åter lugnt under vattenytan.

Stackars små guppy's de vet inte vad som väntar dem:P
#43 - 18 augusti 2009 09:41
Det är bara ynglen som är tänkt som mat. Flyttar honorna innan risk för dom. Men har mört så abborren går att hålla nöjd på såna oxå ett tag till.

Kanske ska tillägga att mört och abborre kommer från exakt samma plats. Guppy kan man räkna ut med stortån att den inte gör. Så självklart kommer jag inte att släppa ut abborren.
#44 - 19 augusti 2009 17:29
Är faktiskt upprörd på detta Zoopet och alla zoopetare. Här traskar man ut enbart för att fota lite då man känner pressen att leverera. Tänkte försöka filma någon snutt oxå. Bestämmer mig att filma en snutt på ett ställe. Vad händer? Jo när ska börja så sätter jag foten på en brädj*vel som är lös. Inser vad som hänt när jag ligger på sidan och instinktivt håller upp kameran då det är blött där. Klarar att inte få vatten på den. Hade dessutom bara någon minut innan skiftat sida på andra kameran. Annars hade jag landat på den och mosat ner i geggan. Filmsnutten är därifrån. Det är marknivå där som tur är.
Har ont i hela armen, nacke, rygg och säkert någon annanstans oxå. Övertygad om att huvudet fått en smäll då jag inte tog ett enda foto?!
Blir några från igår istället.
Jag kommer dessutom att stämma Zoopet och ev zoopetare som gluttar i tråden pga olyckorna som jag råkat ut för under mina turer ut i bushen. http://s93.photobucket.com/albums/l60/erihalta/?action=view&current=MVI_2033.flv
Guest
#45 - 19 augusti 2009 18:55
eriahl skrev:

Jag kommer dessutom att stämma Zoopet och ev zoopetare som gluttar i tråden pga olyckorna som jag råkat ut för under mina turer ut i bushen.

Fast jag brukar ju skratta så gott åt vad du skriver och tycker ju dina bilder är jääääättefiiiiiina. Inte kan du väl mena mig? [:-2]
Bilagor:
#46 - 19 augusti 2009 23:40
Gluttning = stämning. Så tyvärr inget jag kan göra annat än en ängelrabatt på 30%. Eller snacka med Gubben/Gumman i himlen om lite extra tur åt mig så river vi stämningen. Det funkar även med att få ett helt utrustat 720L mailat till mig så dras stämningar tillbaka. Har så ont i handen att det här inlägget har jag inte ens kunnat skriva.

Bonusinfo som läses på egen risk:
På en liten rastficka med hoppades jag tillräckligt bra synavstånd åt båda hållen så utfördes ett klädbyte på 100%. Bytet klarades utan upptäckt. Men hörde några älgar och även sniglar skrika till och svimma. Rastfickerövven är ingen syn man vill ha på näthinnan.
#47 - 20 augusti 2009 04:09
:p:d:p Enda "klagomålet" jag har är att dina utflykter med fina foton - med eller utan blåmärken och klädbyte - hade gjort sig bättre som blogg...
Guest
#48 - 20 augusti 2009 10:52
eriahl skrev:

Bonusinfo som läses på egen risk:

Nej det där vågar jag inte läsa men jag hoppas älgarna inte slog sig.:D
#49 - 20 augusti 2009 22:55
Har funderat på det oxå ärligt talat. Jag hade inte tänkt göra någon lång tråd men råkade bli så. Har försökt att dra ner på inlägg överhuvudtaget men misstänker att jag har drabbats av något virus.
#50 - 21 augusti 2009 04:20
:) Lätt hänt...
#51 - 24 augusti 2009 01:14
Snipp snapp snut så var tråden slut. Sista bildattacken.
Abborre och mördarguppy i race om maten. Fisk under vattenkrus ser lite mysko ut. Spindelnät med vattendroppar i. Giganten syns solkklart på en gång. Inbrott i garaget när vi kommer hem som händer då och då. Riktigt stor dam var det. Gudmorsan kanske?
Har tillslut skådat ljuset i slutet av tråden. Fyndig in i det sista.
Bloggfrågan var tydligen svårsvarad så skippar någon sån. Men någonstans därute i verkligheten finns kanske bilder som väntar på fotogalleriet.
#52 - 24 augusti 2009 04:23
[SIZE=4]Vaaa?[/SIZE] [:O][:-47][:-115]... [:-118] Slut???
Guest
#53 - 31 augusti 2009 23:00
Nej nu börjar jag bli orolig om du mena allvar eller ej...
Jag KRÄVER en liten utflykt! ;):D
#54 - 1 september 2009 08:47
Blir en muntlig rapport då om platsen som Gud glömde eller så har någon lagt en förbannelse på den när det gäller mig. Har sen senast halkat på hal del som lutar väldigt lite i motlut kan man säga. Bara väldigt lite men tog emot med handen böjduppåt på något sätt. Gjorde inte alls ont men ljuger gör jag. Svor som lite lagom pga rejäl smärta. Framåt kvällen blir det fortfarande ont i hand och upp i armen. Blåmärkena är sågott som borta på hand och arm nu. Halkade till gången efter på ett trappsteg, allt i trä, och fick nästan in foten mellan två av dom. Då hade det blivit ett riktigt trevligt benbrott men fick bara ont i vristen ungefär. Skulle köpt en trisslott den dagen.
Har varit några utflykter sen senast. Funderar på idag igen men då blir jag väl liggande någonstans med tanke på flytet man har där.

Dagens olycksprognos: Det kommer idag under morgonen och över dagen att driva in ett olyckstryck över Svealand som riskerar att kulminera framemot eftermiddagen. Under kvällen förväntas lokala ihållande smärtkänslor infinna sig vilka håller sig kvar dom närmaste dygnen. Men sedan ljusnar det upp och olyckstrycket drar vidare.

Har jag skådat ljuset i slutet kan väl inte en tråd komma tillbaka från det okända? Något för den däringa Derek Acorah att bita i. Jo han är äkta. Absolut. Släck ner skärmen först så kommer du att se det.
#55 - 1 september 2009 09:27
Väldigt kul tråd ! Fina bilder och underhållande läsning!
#56 - 1 september 2009 10:27
eriahl- vad är det för kamera du använder?
#57 - 1 september 2009 11:34
Oftast Canon EOS 350D och ibland Canon PowerShot A2000 IS
#58 - 1 september 2009 21:23
Ok blir en liten sista bildrapport då. Men en cliffhanger först innan fixat bilderna. Att utomhus hemma fota i t-shirt och kalsonger på vinter/sommar är inte ovanligt att se puckot. Kan ha slagit det nu.
Guest
#59 - 1 september 2009 21:43
eriahl skrev:
Ok blir en liten sista bildrapport då. Men en cliffhanger först innan fixat bilderna. Att utomhus hemma fota i t-shirt och kalsonger på vinter/sommar är inte ovanligt att se puckot. Kan ha slagit det nu.

Inte sista...[:-54] Rond två heter det. [:-38]
#60 - 1 september 2009 22:25
Åker hem i svårt chocktillstånd. Hände inget idag!? Ett par avslappnade bilder efter trasket i bushen. Bjuder på en suverän bild på storgrodan utanför, såklart, garaget. En bättre bild oxå.
Fick för mig att åka en längre sväng genom staden än raka spåret hem. Sitter och rattar på i lugn och ro när jag tvärnitar och på med varningsblinkers. Hade en buss i arslet. Vad strosar på och över gatan? En igelkott. Den skuttar till med elegans och landar på trottoaren. Jag åker och vänder, oväntat, vid rödljuset. Nitar till där den står och glor in i ett skyltfönster. Ålar ur bilen och fotar den såklart. Hur ser jag ut då tro? Barfota med GORE-TEX överdragsbyxor och t-shirt. Japp barfota ståendes på knä. Men det sket jag i. Undrar om dom som passerade pratar mest om igelkotten eller.... Kollade så den klarade sig för den drog över gatan igen och slank in i buskar där.
Innan vi skildes åt erkände han att cigaretten var hans. Men han bara feströker enligt sig själv. Jojo. Visst.
Guest
#61 - 1 september 2009 23:10
eriahl skrev:
Undrar om dom som passerade pratar mest om igelkotten eller....

Det är sånt där man aldrig skall spekulera över utan man bara fortsätter o göra/posta o bjuder på sig själv. ;)

Detta är definitivt min favorittråd så inge snack om nån nedläggning, tack! :d
De som inte hittat hit kan jag bara beklaga för, och de som inte uppskattar den har uppenbarligen ingen humor...
#62 - 6 september 2009 23:11
Blev något inlägg om skator/korpar i annan tråd. Måste faktiskt skaka in lite text och ett par bilder. Inte på skatan men hur nyfikna och kluriga dom är. Har en tillfällig 60L-balja ute med små mörtar och idar i som ska bli käk. På senare dagarna har en klar nervighet märkts på fiskarna. Några med lite mysko utseende på bakre delen av kropparna. Märks någon skugga som vid matdax eller bara koll så dyks och stressas det runt en liten stund. Frugan råkade se en skata sittandes på baljans kant. Den kör till med huvudet och fångar en av fiskarna. Förklaringen till nervositeten var alltså en finurlig skata.
Guest
#63 - 9 september 2009 01:34
Hade inte make till att radera nått utav mina inlägg i denna tråd eller besudla den på annat sätt.
Du kan väl maila mig dina utflykter sen. De kommer jag sakna.
Eller starta en hemsida som heter typ: kalsongbytetsomnockadealltlevandeinomsynhåll.
Eller mer enkelt: Rastfickerövven :d

Annons