Jag förstår inte riktigt va du menar med de,
Vad som inte stämmer, ex 1. Paletter kräver ett akvarium på 60cm lång och 60 liter, mitt är 60 cm lång och 54 liter, Tror faktiskt inte att fisken känner av den skillnad som kan uppstå av de. Men kan ha fel.
Ex 2, De står att kulfisk är mkt aggresiv och en fisk som man bör hålla ensam i ett eget akvarium, Men enligt kommentarerna har de flesta den tillsammans med en hel del andra fiskar och inte upplevt några problem,
Men tobbe, De känns som att de vi diskuterar nu inte hör till varken forumet eller frågan, Tackar för dina snabba svar och kunskap.
Johan
Jag har inte sagt något om kulfisk utan kommenterat paletterna.
Ditt ex. 1 ovan står det 60 cm och 80 liter, inte 60. F.ö. kan man ha fisk i mycket små behållare men målsättningen måste väl vara att akvariet kan fungera på sikt. Paletter är lätta att få att leka, som andra ciklider kommer de att försvara sina ägg och ungar och det innebär att de kan ta kål på dina platy om akvariet är för litet. Alternativt kommer de att bli så stressade att de äter sina yngel. Inget av det är särskilt bra eller hur?
Men jag förstår att det känns inte bra när du får höra saker som du inte vill höra och därför avstår jag från fler kommentarer.
Tobbe